رپورتاژ

راهکاری جدید برای از بین بردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی فرش و موکت

راهکاری جدید برای از بین بردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی فرش و موکت

امروزه با رواج نگهداری حیوانات خانگی در بین مردم ،جمع کردن موی حیوانات خانگی و از بین بردن بوی حیواناتی مانند پرندگان وسگ و گربه و سایر حیوانات خانگی از موارد بسیار مهم در حفظ نظم و بهداشت خانه است. در ادامه راهکارهایی برای از بین بردن بو و لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی سطوح ارائه و در انتها روش‌های مفیدی برای از بین بردن این لکه ها عنوان خواهد شد.

روش های پاک کردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی فرش و مبل

از جمله روش‌های موثر برای تمیز کردن این لکه‌ها از روی فرش، موارد زیر می باشد:

  • سرکه سفید تقطیر شده
  • جوش شیرین
  • آب اکسیژنه

پاک‌کننده شیمیایی آنزیم‌دار

اگر با روش های گفته شده، همچنان موفق به حذف لکه از فرش خود نشدید، می توانید با سرچ در گوگل و پیدا کردن قالیشویی شیراز،با قالی شویی مورد نظرتماس بگیرید. تا از تخصص قالیشویی کمک گرفته و با خیال راحت فرش خود را بدون لکه ای تحویل بگیرید.

موثر و سریع ترین روش حذف لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از فرش و مبل

معمولا حیوانات خانگی در بعضی مواقع با دویدن و بازی کردن با فضولات، لکه را در نقاط مختلف فرش پخش کنند، پس به منظور تميز كردن فرش بهتر است اگر روش‌های طبیعی‌ را ترجیح می‌دهید از جوش شیرین بهره ببرید. جوش شیرین در خنثی کردن PH اسیدی ادرار و حتی از بین بردن بوی آن، یک ماده موثر و کاربردی است.

روش اصولی برای پاک کردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی قالی

ممکن است حیوان خانگی که نگهداری می‌کنید ،آموزش ندیده باشد و فرش شما را کثیف کند. برای پاک کردن اصولی لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی فرش جنس تار و پود فرش بسیارمهم است و جهت اطلاع از این موضوع باید به برچسب پشت فرش توجه داشته باشید.

اگر جنس تار و پود فرش شما از مواد حساسی مثل پشمی که رنگ می دهد، یا ابریشم باشد، بهتر است پاک کردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی را ،خودتان انجام ندهید. و به قالیشویی قم مراجعه کنید تا پاک کردن فرش شما با دستگاه های مناسب و مخصوص انجام شود.

چگونه لکه ها و بوی ادرارحیوانات خانگی را از روی وسایل خانه پاک کنیم؟

نکته مهم برای نابودی این لکه ها این است که باید در اسرع وقت پاک شوند. لکه هایی که پاک نشده رها می شوند، می توانند باعث تغییررنگ همیشگی الیاف فرش و اثاثیه خانه (روکش مبل، صندلی و کوسن) شوند.اگر روکش مبل قدیمی یا از جنس ابریشمی دارید، پیشنهاد می گردد هفته ای یکبار آن ها را به داخل ماشین لباسشویی انداخته و حتما از مایع لباسشویی استفاده نمایید.

نحوه پاک کردن مدفوع حیوانات خانگی و لکه‌های استفراغ از روی فرش و اثاثیه منزل

نکته کلیدی برای از بین بردن بو و لکه های ناشی از مدفوع و استفراغ تازه حیوانات خانگی این است که هیچوقت در شروع کار نباید از آب گرم استفاده شود زیرا این کار لکه ایجاد شده را سفت و پاک کردن آن را سخت تر می کند.پس در ابتدا لگنی زیر فرش بگزارید و آن محیط را با استفاده از آب دمای محیل شستشو دهید ، اگر احساس کردید که قادر به انجام اینکار نیستید حتما از انجام دادن این کار صرفه نظر کنید و شستشو فرش یا موکت خود را به قالیشویی اصفهان واگذار کنید.

راحت ترین راه پاک کردن خرابکاری حیوانات خانگی از روی فرش و موکت در منزل

برخی ازمحصولات تجاری مانند اسپری‌ها و فوم‌های لکه بر ،لکه‌های ایجاد شده بر اثر خرابکاری حیوانات خانگی روی فرش و مبل و قالی‌ها را به‌سرعت از بین می‌برند. طرزاستفاده ازآنها بسیار راحت و سریع بوده و اگر زمان و فرصت کافی برای استفاده از روش‌های قبل را ندارید؛ می‌توانید این محصولات تجاری را به منظوراز بین بردن لکه‌های ادرار و مدفوع حیوانات خانگی از روی فرش و موکت در منزل بکار بگیرید. برای تهیه این محصولات می توانید یک سری به فروشگاه های پت شاپ در شهرتان بزنید. البته پیشنهاد می گردد اگر مایل هستید که از حیوانات نگهداری کنید هر شش ماه یک بار فرش و موکت های خود را حتما به قالیشویی زنجان برای شستشو بدهید.

سخن آخر

در این مقاله بهترین و موثرترین راه های پاک کردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی ارائه گردید. همان طور که مشاهده کردید اکثر روش ها با استفاده از وسایل ساده خانگی قابل اجرا هستند. اما باید توجه داشت که بسیاری از فرش ها دارای الیاف بسیارحساسی هستند که ممکن است در اثر ادرار و مدفوع حیوانات یا بعضی از پاک کننده های آنریمی به سرعت از بین بروند. پیشنهاد می گردد با توجه به اهمیت این موضوع اگر مهارت کامل برای پاک سازی و شستشوی فرش خود را ندارید از یک کارخانه قالیشویی در شهرتان راهنمایی لازم را کسب کنید.برای مشاهده قالیشویی مطمئن در شهرتان می توانید به سایت سجاب به آدرس sjob.ir مراجعه نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا