رپورتاژ

درمان خانگی یک روزه شپش سر با 5 دارو

شپش حشره‌ای موذی و بدون بال است که بر روی پوست سر انسان تخم ریزی کرده و از آن تغذیه می کنند. این حشره موذی که به انگل انسانی نیز معروف است، در طول 24 ساعت می تواند تا 8 بار تخم ریزی انجام دهد. شپش ها عمدتاً در اطراف گردن و گوش و پشت سر ظاهر می شوند و طریقه انتقال آن از شخصی به شخص دیگر از طریق تماس مستقیم موها و البسه می باشد.

لازم به ذکر است، داشتن شپش نشان دهنده زندگی در محیط ناپاک یا عدم رعایت نکات بهداشت فردی نیست. کودکان و خردسالان در مدرسه، در معرض مبتلا شدن به شپش سر بوده و به طبع آن، خانواده ها نیز درگیر این حشره های موذی می شوند. خارش شدید سر، اولین نشانه آزار دهنده شپش است. در این نوشته، قصد داریم با معرفی قویترین داروی ضد شپش خانگی، برای همیشه خیال شما را از دست این حشره موذی راحت کنیم.

قویترین داروی ضد شپش + درمان در 24 ساعت

در ابتدا پیشنهاد می کنیم برای درمان فوری شپش سر و مصرف دارو، به پزشک مراجعه کنید. پزشک، متناسب با شرایط شخص، بهترین و قویترین داروی ضد شپش تجویز می نماید. به طور کلی، کرم پرمترین 1% و شامپو پیرترین 0.5%، از جمله قویترین داروی ضد شپش خانگی به حساب می آید که بدون نیاز به نسخه پزشک، قابل خریداری است.

لوسیون مالاتیون، لوسیون بنزیل الکل و اسپینوساد و لوسیون موضعی ایورمکتین، از جمله بهترین داروهایی است جهت درمان فوری شپش سر است که اکیدا پیشنهاد می شود، میزان مصرف آنها زیر نظر پزشک باشد.

5 روش خانگی درمان شپش سر

به کمک روش های خانگی و استفاده از اقلامی ساده مثل اسپند، می توانید شپش سر را در خانه درمان کنید. در ادامه به بررسی قویترین داروی ضد شپش خانگی می پردازیم:

درمان شپش سر با اسپند

برای درمان شپش سر با اسپند، باید یک قاشق غذاخوری اسپند خشک را آسیاب و با یک لیوان آب جوش مخلوط کرد؛ در ادامه به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا اسپند دم بکشد. در مرحله بعد، کل موهای خود را به مدت 45 دقیقه به این ترکیب آغشته کرده و سپس، موهای خود را با آبگرم، آبکشی کنید. لازم به ذکر است، برای موهای بلند، به میزان بیشتری از این ترکیب نیاز است.

جهت بهبود اثر بخشی پیشنهاد می شود موها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. این روش را به مدت یک هفته تکرار نمایید. استفاده از اسپند، می تواند تمامی حشره های شپش را از بین ببرد؛ البته برای حذف تخم های شپش لابلای سر، باید موها را خیس کرده و با شانه دندانه ریز، شانه کرد.

وازلین، قویترین داروی ضد شپش خانگی

وازلین به علت مکانیسم خفه‌کنندگی و خاصیت بازدارندگی، جزء موثرترین داروهای ضد شپش به حساب می آید. جهت مصرف، قبل از خواب یک لایه وازلین برروی پوست سر مالیده و با کلاه پلاستیکی یا حوله آن را بپوشانید. صبح روز بعد، موهای خود را با آبگرم بشویید و شپش های مرده را با شانه های دندانه ریز از جدا کنید.

استفاده از روغن نارگیل

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان شپش سر، استفاده از روغن نارگیل است. به طور کلی، روغن نارگیل جهت تقویت پوست و موهای خشک مورد استفاده قرار می گیرد و طبق آزمایشات انجام شده، برای درمان شپش سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از روغن نارگیل، آن را به مدت 4 ساعت بر روی مو خود قرار دهید.

درمان خانگی شپش سر کودکان با سس مایونز

به دلیل خاصیت خفه کنندگی، سس مایونز در درمان شپش سر موثر است. برای درمان خانگی شپش با سس مایونز، آن را به 30 دقیقه برروی کف سر و موهای سر ریخته و به آرامی با شانه های دندانه ریز، شانه بزنید و پس از آن، با آب گرم آبکشی کنید.

روغن زیتون، یکی از درمان های خانگی رفع شپش

روغن زیتون می تواند شپش های سر را از بین ببرد و از بروز مجدد آنها پیشگیری کند. برای استفاده از روغن زیتون، آن را به مدت یک شبانه روز روی پوست سر و موهای خود قرار بدهید. پیشنهاد می شود از یک حوله یا پلاستیک برای پوشش سر خود استفاده کنید.

جمع بندی

شپش، حشره ای موذی است که با توجه به سرعت تخم گذاری بالای آن، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به درمان آن کرد. در این نوشتار سعی نمودیم با بررسی روش های خانگی و غیر خانگی، بهترین راهکارها و داروهای درمان شپش سر را به شما معرفی کنیم.

جهت اطلاع از میزان و طریقه مصرف قویترین داروی ضد شپش خانگی، مثل لوسیون مالاتیون یا بنزیل الکل، اکیدا توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید. در پایان پیشنهاد می کنیم، پس از درمان شپش سر، البسه، ملافه ها و سایر لوازم شخصی خود را بشویید تا دوباره درگیر این حشره های موذی نشوید.

منبع: اویز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا