فرهنگی و هنری

بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی و همسرش

کوروش زارعی

کوروش زارعی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد میناب است. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و با سریال حضرت یوسف به شهرت رسید و حالا کارگردانی نیز می کند. در مقطع راهنمایی با تئاتر آشنا شد و با نمایش تیر غیب نوشته محسن مخملباف در نمایش مدرسه روی صحنه رفت و با گرفتن جایزه بازیگری از جشنواره سراسری دانش آموزی، برای ادامه این عرصه تشویق شد. در سال 64 وقتی 13 ساله بود بصورت جدی در تئاتر حضور داشت و در سال چهارم دبیرستان 1373 نمایش گل و جهله را کارگردانی کرد که به مقام دوم جایزه کانون ملی منتقدان رسید.

بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی
بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی

بعد از مهاجرت به تهران و ادامه فعالیت در سال 1381 با سریال غروب بی پایان به کارگردانی جواد افشار وارد قاب تلویزیون شد، او در تنها تجربه سینمایی خود سال 88 در فیلم روز رستاخیز بازی کرده است. آقای زارعی در سال 1383 با بازی در سریال یوسف پیامبر در نقش لاوی برادر بزرگ حضرت یوسف درخشید و چهره اش شناخته تر شد، او سپس در سریال مختار و کیمیا نیز تجربه بازی داشت.

کوروش زارعی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار کوروش زارعی می‌توان به بازیگری در سریال یوسف پیامبر، سریال آنام و فیلم یوسف پیامبر اشاره کرد.

بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی
بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی

کوروش زارعی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1385 در سریال جابر بن حیان به کارگردانی جواد افشار بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال یوسف پیامبر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کوروش زارعی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عنایت بخشی، فاطمه طاهری، اکبر عبدی و جعفر دهقان را تجربه کرد.

کوروش زارعی
کوروش زارعی

کوروش زارعی در سال 1387 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم کوروش زارعی در این سال، بازیگری در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج‌الله سلحشور محسوب می‌شود.

بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی
بیوگرافی و زندگی شخصی هنری کوروش زارعی

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کوروش زارعی بازی در سریال یوسف پیامبر بوده است. کوروش زارعی سال 1387 سریال یوسف پیامبر نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با فرج‌الله سلحشور همکاری داشته است. کوروش زارعی توانست با بازی در سریال یوسف پیامبر تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، محمود‌ پاک‌نیت و جعفر دهقان بر تجارب او افزود.

کوروش زارعی علاوه‌بر سریال یوسف پیامبر، سال 1396 در سریال آنام نیز بازی کرده است. کوروش زارعی این‌بار با جواد افشار یعنی کارگردان سریال آنام و هنرمندانی چون مجید واشقانی، امیررضا دلاوری، ناصر هاشمی و لاله مرزبان همکاری داشت.

در این سال‌ها کوروش زارعی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران زهرا سعیدی با 3 مرتبه، جعفر دهقان با 3 مرتبه، سعیده عرب با 3 مرتبه، پروانه معصومی با 2 مرتبه و نسرین نکیسا با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با کوروش زارعی داشته‌اند.

بازیگر سریال یوسف پیامبر با ابراز امیدواری از اینکه شرایط تولید و ساخت این نوع سریال‌های دینی ماندگار در کشور فراهم شود، تأکید می‌کند: «خدابیامرز فرج الله سلحشور، چهار دهه جامعه انقلابی ما را با تولید کارهای قرآنی و دینی سیراب کرد و این مدال افتخار را برای خودش خرید.»

این هنرمند شناخته شده تئاتر قم، خاطره‌ ضبط یکی از سکانس‌های خشکسالی سریال یوسف پیامبر را روایت می‌کند و می‌گوید: «حدود هزار هنرور و تمام عوامل فنی و بازیگران با چهره گریم شده آماده ضبط بودند اما ابر سیاهی کل آسمان را پوشاند و امکان فیلمبرداری نبود، خیلی دل آقای سلحشور شکست، دستیار برنامه ریز دستور داد کار امروز تعطیل است اما آقای سلحشور گفت چند دقیقه به من فرصت بدهید، ایشان رفت بالای یک تپه‌ای نشست و قرآن کوچکی را که همراهش بود باز کرد و من دیدم اشک در چشمانش جاری شد، بعد آمد و گفت چند دقیقه صبر کنید، باورتان نمی شود این ابر سیاه شکافت و آفتاب زیبایی آمد و زمین به گونه‌ای بود که گویا سال‌هاست در این منطقه خشکسالی شده و بارانی نیامده است».

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی کوروش زارعی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. کوروش زارعی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 67% آثار وی تلویزیونی و 33% آثارش سینمایی است. در واقع کوروش زارعی از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آنام، سریال کیمیا، سریال یوسف پیامبر و سریال جابر بن حیان نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم امپراطور جهنم و فیلم یوسف پیامبر بازی کرده است.

در بیوگرافی کوروش زارعی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی کوروش زارعی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار کوروش زارعی در منظوم سر بزنید. همه 6 اثر مهم کوروش زارعی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار کوروش زارعی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر کوروش زارعی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی کوروش زارعی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی کوروش زارعی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال یوسف پیامبر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی کوروش زارعی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم امپراطور جهنم محسوب می‌شود.

کوروش زارعی اول مهر سال 1351 به دنیا آمد. او هنوز نوجوانی 13 ساله بود و در مقطع راهنمایی درس می‌خواند که به تئاتر علاقه مند شد و در همان مدرسه‌شان نمایشی را اجرا کرد که باعث شد به جشنواره سراسری دانش آموزی راه پیدا کند و در آنجا جایزه بازیگری بگیرد.

او در مدرسه تئاتر را ادامه داد و در کلاس چهارم نمایشی دیگر را کارگردانی کرد به‌خاطر آن جایزه مقام دوم کانون ملی منتقدان ایران را گرفت.

کوروش زارعی به‌دلیل علاقه‌ای که از نوجوانی به هنر و به ویژه بازیگری داشت در دانشگاه رشته هنرهای نمایشی را انتخاب کرد.

او قبل از این‌که در سریال یوسف پیامبر نقش لاوی را بازی کند در تئاتر کار کرده اما کمتر شناخته شده بود. مهاجرت زارعی به تهران و بازی در سریال غروب بی‌پایان در سال 1381 شروع پیشرفت این بازیگر محسوب می‌شود و او سال 88 در فیلم روز رستاخیز بازی کرد.

زارعی درباره بازی در نقش لاوی در سریال یوسف پیامبر گفته است: بنده نقش شخصیتی به اسم «لاوی» برادر بزرگ حضرت یوسف(علیه السلام) را بازی می کنم.شاید برایتان جالب باشد که بدانید این فرد تنها کسی بود که حضرت یعقوب(علیه السلام) یوسف را به او سپرد و در صحرا نیز وقتی برادران دیگر، قصد کشتن یوسف را کردند، تنها او بود که مانع کشته شدن برادر شد. با این حال تنها گناه لاوی شاید این بوده که در دروغ برادران به پدر در خصوص سرانجام یوسف شریک شده است.از این حیث من وقتی که فیلمنامه کار را خواندم، دریافتم که این نقش انصافاً جای کار دارد و لذا من هم برای آشناتر شدن با نقش علاوه بر آنکه چندین بار سوره مبارکه یوسف را با ترجمه کامل خواندم، تفاسیر مهم قرآنی در خصوص این سوره را نیز مطالعه کردم که اتفاقاً بسیار هم برایم سودمند بود.

زارعی متاهل است. همسر او وفابه نام دارد و بازیگر است. این زوج با هم در سریال کیمیا حضور داشتند. آنها یک فرزند پسر هم دارند.

آقای زارعی مسئول واحد کارشناسی دفتر مرکزی نمایش بچه های مسجد بود و سپس عضو انجمن بازیگران و كارگردانان خانه تئاتر ایران و مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران شد.

اگر در مورد بیوگرافی کوروش زارعی نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران کوروش زارعی کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی کوروش زارعی، آثار کوروش زارعی، جوایز کوروش زارعی، همکاران کوروش زارعی، گالری عکس کوروش زارعی، قد کوروش زارعی، وزن کوروش زارعی، رنگ چشم کوروش زارعی، وضعیت تأهل و همسر کوروش زارعی، فرزندان کوروش زارعی، حواشی کوروش زارعی و کودکی کوروش زارعی می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید.

خبر بیماری و بستری شدن کوروش زارعی نقش لاوی یوسف پیامبر

نصرالله قادری درباره آخرین وضعیت کورش زارعی در بیمارستان صحبت و تأکید کرد که عارضه‌ای این هنرمند باسابقه را تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته بود که خبر آمد کورش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده است.

نصرالله قادری نویسنده و هنرمند تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم آخرین وضعیت وی را تشریح کرد. او گفت: وضعیت ایشان نسبت به دیروز تغییری نکرده و همچنان در آی‌سی‌یو بستری است. امروز مشخص می‌شود که چه زمانی به بخش منتقل خواهد شد. باید بگویم آزمایشات پزشکی روی ایشان انجام شده که نتیجه آن امروز تا ظهر مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همسر کورش زارعی در شیراز حضور دارد و مراقب شرایط وی است، گفت: به دلیل آنکه امکان تماس با ایشان در آی‌سی‌یو وجود ندارد، باید تا ظهر امروز از بچه‌های تئاتر شیراز پیگیر شوم تا آخرین وضعیت وی مشخص شود.

او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ممکن است عوارض سکته مغزی گریبانگیر کورش زارعی شود، گفت:‌ خیلی‌ها صحبت از خدا و پیغمبر و پل صراط می‌کنند اما بدان اعتقادی ندارند، اما کورش زارعی به آن حرفی که می‌زند، معتقد است. با تکیه بر همین پشتوانه و البته صحبتی که با پزشک وی داشتم، این اطمینان خاطر را می‌دهم که عارضه‌ای برای ایشان به وجود نخواهد آمد. من با او صحبت کردم و خیلی راحت حرف می‌زد. هم‌چنین زمانی که با پزشک وی صحبت می‌کردم به من گفت که به راحتی راه می‌رود و دست و پایش طبیعی است. بنابراین او سکته را رد کرده است.

وی در پایان گفت:‌ امیدوارم که امروز خبر خوبی بشنویم و کوروش زارعی به بخش منتقل شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا