رپورتاژ

این ترفندها برای کاهش قیمت بلیط هواپیما را یاد نگیرید

واقعیت این است که کاهش قیمت بلیط هواپیما به این راحتی امکان پذیر نیست. این اتفاق یک هنر است که هر شخصی از پس آن بر نمی آید.

البته تصور نکنید که جزء راز های مگو و اسرار پنهانی به حساب می آید. خیر، فقط به چند راهکار هوشمندانه احتیاج دارد که دانستن آن ها به شما کمک می کند نصف مسیر را به تنهایی طی کنید. در ادامه هم کاهشی تا میزان ۵۰ درصد را در هزینه های سفر خصوصاً قیمت بلیط هواپیما تجربه کنید. ما اینجا هستیم تا تمام این ترفند ها را رایگان در اختیار شما قرار دهیم.

خرید بلیط هواپیما خوش قیمت هنر ماست

حالا به شما خواهیم گفت چطور می توانید پول خود را سیو کرده و با استفاده از تکنولوژی های به روزی که در دسترس هستند و چند ترفند پیش پا افتاده، تجربه یک خرید بلیط هواپیمای خوش ‌قیمت را داشته باشید.

  1. هزینه اضافه برای قیمت بلیط پرداخت نکنید

نکته‌ای که در زمان بررسی قیمت بلیط هواپیما باید به آن دقت شود این است که هر چه قیمت بلیط و هزینه های پایه برای آن کمتر باشد، خطوط هوایی مختلف و آژانس ها با هزینه های جانبی این تفاوت قیمت ها را جبران خواهند کرد. هزینه های جانبی یعنی هر خدماتی که غیر از منتقل کردن شما از مبدا به مقصد باشد. از جمله هزینه های اضافی و آزار دهنده ای که باید پرداخت کنیم هزینه هایی است که برای فرایند پذیرش دریافت می شوند. بر همین اساس باید بدانید که ایرلاین های مختلف در قسمت پیشخوان و نه به صورت آنلاین، هزینه های گزاف و اضافی برای پذیرش کردن مطالبه خواهند کرد. برای مثال هوشمندانه عمل کنید و حتماً از شب قبل به سیستم ایرلاین خود وارد شده و پذیرش را از این طریق انجام دهید.

دقت کنید که آیا باید یک نسخه چاپ شده از بلیط به همراه داشته باشید یا همین قدر که آن را در صفحه گوشی یا اپلیکیشن مورد استفاده خطوط هوایی ذخیره کنید، کافی است؟! بیشتر خطوط هوایی و پروازی سیستم های پذیرش خود را که به صورت آنلاین هستند تا نهایتاً ۲۴ ساعت قبل از پرواز هواپیما باز می کنند ولی به طور معمول ۳ ساعت یا ۴ ساعت قبل از پرواز آن ها را می بندند. پس دقت کنید که تا زمان رفتن به فرودگاه منتظر نمانده و پذیرش خود را آنلاین انجام دهید. اینکار قطعا باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما شما خواهد شد.

  1. اولویت اول شما باید سایت های جستجوی پرواز باشد

ترفند مهم بعد این است که حتی اگر از ایرلاینی که مورد علاقه شماست و مدام از آن خدمات میگیرید مطمئن هستید، باز هم به ایرلاین های دیگر سر بزنید و گزینه های مختلف را بررسی کنید. گاهی اوقات شرکت های مختلف و آژانس های مسافرتی دیگر قیمت ارزان تری را ارائه می کنند. حتی گاهی برخی از شرکت ها قیمت را از ایرلاین مورد نظر شما نیز پایین تر اعلام می کنند. به عبارتی برخی از این آژانس ‌ها، بلیت‌ را عمده تهیه کرده، سپس آن را با قیمتی پایین تر از خود ایرلاین اصلی عرضه می کنند. ضمن اینکه برخی از سایت ها که جستجوی پرواز شما را انجام می دهند، بر اساس مقصد و تاریخ شما گزینه هایی بسیار انعطاف پذیر تر را برای شما ارائه خواهند کرد. اگر تاریخ و روز مشخصی برای حرکت خود ندارید، به راحتی میتوانید تمام سایت های پروازی و ایرلاین های مختلف را بررسی کنید.

این ترفندها برای کاهش قیمت بلیط هواپیما را یاد نگیرید

  1. مرورگر خود را برای یک بلیط هواپیما خوش قیمت خصوصی کنید

یکی از قابلیت هایی که به مرورگر ها اضافه شده این است که وقتی شما در طول روز و در طول هفته به صورت مداوم به سراغ یک سایت می روید و مثلاً بلیط های پرواز یک مبدا و مقصد مشخص را چک می کنید، این اطلاعات توسط وب سایت ها به واسطه ذخیره کردن کوکی یا تکه هایی از اطلاعات به صورت متن، در کامپیوتر، تبلت یا موبایل شما ذخیره می شود.

این ذخیره سازی کمک می کند تا شما دفعه بعد که اقدام به بررسی خطوط هوایی کردید، با بازشناسایی شما، سایت ها دسترسی مناسب و سریعی را ایجاد کنند. در همین راستا خطوط هوایی تلاش میکنند که شما را متقاعد سازند تا بلیط مورد نظر را با قیمت عرضه شده تهیه کنید. که در غیر این صورت مشمول افزایش قیمت شده و مجبور خواهید بود با قیمت بالاتری آن را تهیه کنید. به همین دلیل شما باید در زمان جستجوی پرواز خود از قابلیت Private Browser یا مرورگر خصوصی استفاده کنید تا بعد از بسته شدن مرورگرتان، اطلاعات شناسایی شما نیز حذف شوند.

کاهش قیمت بلیط هواپیما، به همین راحتی

شاید باور نکنید اما با به خاطر سپردن همین ۳ ترفند ساده ولی کاملا هوشمندانه، به راحتی می توانید موجب کاهش قیمت بلیط هواپیما خود، خانواده و دوستانتان باشید.

به گفته الی گشت: بلیط هواپیما ارزان همیشه رویای هر اهل سفری است. زیرا با خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید هزینه های سفر خود را به مقدار زیادی کاهش دهید. در سایت الی گشت، شما می توانید با استفاده از فیلتر قیمت، جستجوی بلیط ارزان هواپیما را انجام داده و قیمت ها را از کم به زیاد مشاهده کنید. اگر اهل ایرانگردی هستید، بلیط هواپیما ارزان داخلی و اگر اهل جهانگردی هستید، بلیط هواپیما ارزان برای مقاصد خارجی با کامل ترین لیست ایرلاین ها در سایت الی گشت موجود است. برای جستجوی بلیط هواپیما ارزان کافی است دنبال ایرلاین هایی باشید که به ایرلاین های ارزان یا چیپ فلایت شهرت دارند. به طور مثال در پروازهای داخلی معمولا ایرلاین های معراج و تابان قیمت بلیط هواپیما ارزان تری نسبت به ایرلاین های ماهان و ایران ایر دارند. همچنین در پروازهای خارجی مسیرهای کوتاه مثل مسیر تهران به استانبول، ایرلاین های داخلی مثل ایران ایر، بلیط هواپیما ارزان تر از ایرلاین های خارجی مثل ترکیش، امارات و قطر دارند. برای خرید بلیط هواپیما ارزان خارجی مسیرهای طولانی نیز، پروازهایی که توقف دارند از پروازهای مستقیم قیمت کمتری دارند و ایرلاین هایی مثل پگاسوس و ترکیش نسبت به امارات و قطر فروش بلیط هواپیما ارزان تری دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا