رپورتاژ

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

نحوه توزیع توکن های مانا

مانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه متاورس و هم چنین در پلتفرم های NFT است. در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها پلتفرم های بسیار زیادی برای توسعه بخش گیمینگ و هم چنین گسترش NFT ها در بازار به وجود آمده است.

مانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه متاورس و هم چنین در پلتفرم های NFT است. در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها پلتفرم های بسیار زیادی برای توسعه بخش گیمینگ و هم چنین گسترش NFT ها در بازار به وجود آمده است. رمز ارزهایی که به دلیل جذابیت‌های سرمایه گذاری بر روی NFT ها و پروژه‌های متاورس در میان کاربران محبوب شده‌اند.

ارز دیجیتال مانا تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزهای موجود در بازار شده است. حتی عدم افزایش قیمت این رمز ارز نیز باعث نشده تا حجم معاملات آن تحت تأثیر قرار گیرد. پلتفرمی که هم می توان از آن برای توسعه و خرید و فروش NFT ها استفاده کرد و هم امکان پیاده‌سازی پروژه‌های متاورس در آن وجود دارد. ارز دیجیتال مانا توکن بومی پلتفرم مانا دیسترالند است.

پلتفرم دیسترالند

پلتفرم دیسترالند که مانا توکن بومی آن است، به صورت اختصاصی برای خرید و فروش و ایجاد تغییرات روی املاک و زمین‌ها به وجود آمده و دارای ویژگی های زیادی برای بهینه کردن این معاملات است. اما این پلتفرم بلاک چین اختصاصی نداشته و بر روی بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده تا از هر نظر شرایط بسیار خوبی داشته باشد. تیم توسعه دهنده این پلتفرم با استفاده از تجهیزات سه‌بعدی سازی و هم چنین با انیمیشن سازی قدرتمند امکان انجام معاملات املاک را نزدیک به حقیقت کرده است.

تاریخچه ارز دیجیتال مانا

  • دیسترالند در سال ۲۰۱۵ تحت نظر یک سازمان غیر متمرکز (DAO) تاسیس شده و کار خود را شروع کرد.
  • در سال ۲۰۱۵ با تغییر مدیریت این پلتفرم اهداف تعریف شده برای آن نیز تغییر نمود.
  • در سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتال مانا که توکن بومی این پلتفرم بود، به صورت عرضه اولیه اختصاصی برای کاربران عرضه شد.
  • در سال ۲۰۲ نوبت به عرضه عمومی مانا برای کل کاربران رسید.
  • این رمز ارز و پلتفرم مانا دیسترالند دائماً در حال به روز رسانی های بیشتر و توسعه است. هم چنین از نظر ابعاد نیز فضای تعریف شده برای این پلتفرم روز به روز بیشتر می‌شود تا تعداد کاربران بیشتری بدون محدودیت در میزان عرضه بتوانند از آن استفاده کنند.

نحوه توزیع توکن های MANA

ارز دیجیتال مانا با تعداد کل سکه های ۲.۱۹۳ میلیارد توکن عرضه شده است که در حال حاضر ۱.۸۳ میلیارد از توکن های آن در گردش هستند. این امر نشان می‌دهد که برای این رمز ارز تعداد توکن های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که البته اهداف و دلایلی منطقی پیشت آن وجود دارد. البته بقیه سکه های این رمز ارز که وارد بازار نشده‌اند، در اختیار افراد خصوصی و سرمایه گذاران اصلی آن می‌باشند.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، ۲۲۱۳۶۳ آدرس و کیف پول فعال وجود دارد که رمز ارز مانا در آنها ذخیره شده و دارنده این ارز دیجیتال می‌باشند.

سه دارنده اول ارز دیجیتال مانا هر کدام حدود ۸.۵ درصد از توکن های این رمز ارز را در اختیار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که افراد کمی اکثریت توکن های آن را در اختیار دارند. با توجه به تعداد بسیار زیادی توکن های مانا در بازار این امر می‌تواند چالش هایی را برای آن به دنبال داشته باشد.

در نیپوتو مارکت امکان خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین برای شما فراهم شده است.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-mana/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا