رپورتاژ

نکات کلیدی در انتخاب و خرید ممبران تصفیه آب صنعتی

نکات کلیدی در  انتخاب و خرید ممبران تصفیه آب صنعتی

در انتخاب و خرید ممبران های تصفیه آب نکات و مطالب حائز اهمیتی وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصری در مورد این نکته ها و مطالب می پردازیم. ممبران تصفیه اب برای تصفیه ی آب های دارای الاینده های ریز و درشت به کار می رود.

خرید ممبران تصفیه آب صنعتی

ممبران تصفیه آب صنعتی در یک دستگاه تصفیه آب صنعتی اصلی ترین وظیفه ی تصفیه ی اب را بر عهده دارد. فیلتر های ممبران تصفیه آب صعتی توانایی جداسازی نود و نه درصد از املاح موجود در  آب را دارا می باشند.

فیلتر های ممبران تا به حدی در تصفیه ی آب خوب عمل می کنند که املاح مفید برای سلامتی بدن انسان هم توسط فیلتر ممبران تصفیه می شود.

آب در هنگام عبور از دستگاه دارای فیلتر ممبران  تصفیه آب تمام املاح مفید و یا مضر آب را می گیرد. به همین دلیل در دستگاه هایی که دارای فیلتر ممبران هستند فیلتر های دیگری هم قرار می دهند که املاح مفید برای بدن نیز به آب اضافه بشود.

تمیز کردن ممبران

از آن جایی که عملکرد فیلتر ممبران بسیار خوب و دقیق است هر چند مدت یکبار نیاز به تمیز کردن فیلتر ممبران  تصفیه آب وجود دارد.

باید هر چند مدت یکبار فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی را با مواد شیمیایی مخصوصی که برای شست و شوی فیلتر ممبران است، به خوبی تمیز کرد.

نشانه های گرفتگی ممبران

زمانی که آب مصرفی دارای بوی نامطبوع و یا مزه ای همانند مزه ی لجن باشد، زمان تمیز کردن فیلتر ممبران تصفیه آب است. می توان آلودگی های ممبران  تصفیه آب صنعتی را از ظاهر آن هم تشخیص داد. می توانید هر چند مدت یکبار دستگاه تصیه آب ممبران را باز کرده و به خوبی بدنه ی فیلتر ممبران را معاینه کنید به همین ترتیب می توانید متوجه بشوید که آیا زمان تمیز کردن ممبران فرار رسیده است یا خیر.

تشخیص ممبران اصل از ممبران تقلبی

برای تشخیص ممبران اصل از ممبران تقلبی راه های زیادی وجود دارد. می توان برای تشخیص اصل از تقلبی به شماره ی بارکد روی جعبه، سرتیفیکیت وارد کننده ی فیلتر ممبران، فونت چاپ شده بر روی جعبه ی فیلتر ممبران توجه کرد.

فونت مارک گذاری شده بر روی جعبه ی ممبران های اصل معمولات مات تر و با کیفیت پایین تری به ثبت رسیده است.

چرا که برای چاپ بر روی ممبران های تقلبی از  دستگاه های چاپ لیزری استفاده می شود اما به این دلیل که جعبه های ممبران های اصل را در تیراژ بالا و به صورت عمده به چاپ می رسانند فونت روی جعبه های آن ها مات تر و ناخوانا تر است.

از روش های دیگری که برای تشخیص فیلتر ممبران اصل از تقلبی وجود دارد می توان به وزن فیلتر های ممبران اشاره کرد.

فیلتر ممبران تصفیه آب تقلبی دارای وزن های متفاوت تری نسبت به یکدیگر هستند.

مثلا ممکن است که دو فیلتر ممبران کاملا مشابه با یکدیگر دارای اختلاف وزنی بیشتر از پانصد گرم باشند.

اما ممبران های اصل در صورت وزن کشی اختلاف وزن زیادی با هم ندارند.

ممبران تصفیه آب صنعتی

صنایع بسیاری وجود دارند که برای رسیدن به اهداف صنعتی خود نیاز به آب تصفیه شده دارند. این اب تصفیه شده هر چقدر که کیفیت آب بهتری داشته باشد بهتر می تواند به رونق صنعت مورد نظر کمک کند.

عاقلانه تر به نظر می رسد که آب ها آلوده را تصفیه کرده و از آن ها برای رونق بخشیدن به صنعت استفاده کنیم. می توانیم حجم زیادی از آب های فاضلابی را تصفیه کرده و در ساخت و ساز های صنعتی از آن ها بهره ببریم. این رون با استفاده از ممبران تصفیه آب صنعتی رخ می دهد.

بسیاری از صنایع نیاز به مقدار قابل توجهی آب جهت خنک کردن دستگاه ها و تجهیزات صنعتی خود دارند. از این رو استفاده از آب قابل شرب برای بسیاری از صنایع مفید نیست و هزینه ی تمام شده ی زیادی را در پی دارد.

به همین جهت از آب تصفیه شده استفاده می کنیم که با فیلتر ممبران تصفیه اب صنعتی تمیز شده است و می تواند در خنک کردن تجهیزات صنعتی به کار برود.

همانطور که می دانید استفاده از اب های تصفیه شده در صنعت بسیار رایج تر از استفاده از آب های شهری و لوله کشی در این صنایع است.

استفاده از آب شهری در بسیاری از صنایع به صرفه نیست.

چرا که بسیاری از صنایع برای کار های ساده ای همانند خنک کردن تجهیزات صنعتی خود به دنبال راهی برای تصفیه آب های آلوده می گردند.

اگر بنا بر این باشد که مثلا از آب فقط برای خنک کردن تجهیزات صنعتی استفاده بشود پس مسلم است که لازم به هدر دادن آب آشامیدنی نیست. و می شود آب های آلوده و حتی فاضلاب ها را با استفاده از دستگاه فیلتر آب صنعتی که دارای ممبران های صنعتی هستند تصفیه کرده و از آنها استفاده نمود.

نتیجه گیری

می توانید در باره ی تشخیص ممبران های اصل از تقلبی راه هایی که آن ها را در این مقاله بیان کردیم را آموزش ببینید.

علاوه بر این روش ها در نظر داشته باشید که ممبران های صنعتی در  استفاده ی طولانی مدت  عملکرد خودشان را نشان می دهد.

برای خرید و دریافت مشاوره رایگان در خصوص ممبران تصفیه آب صنعتی با کارشناسان ما در آواب صنعت تماس بگیرید.

اگر یک فیلتر ممبران در طولانی مدت توانایی حفظ کیفیت آب را داشته باشد به خوبی می توان برای خریداری ممبران های بعدی از همان شرکت فروش فیلتر ممبران اقدام به خرید دوباره کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا