رپورتاژ

مشاغل صنعتی چطور می توانند در تبلیغات آنلاین موفق شوند؟

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین برای صنایع، ابزارهایی راهبردی هستند که می ‌توانند به ایجاد سرنخ مشتری کمک کنند. اجرای این روش‌های دیجیتال مارکتینگ، به استراتژی اصولی نیاز دارمد. مدیران صنایع باید نسبت به این گونه برنامه‌ها،  بودجه مالی کافی در نظر بگیرند تا به نتیجه مورد انتظار خود برسند. بازاریابی صنعتی از طریق وب سایت‌ها و رسانه‌ های آنلاین، برای اتصال برند به بازار هدف، یک روش ثابت شده و موثر است.

تبلیغات آنلاین برای شرکت ‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و این روش‌ها امروزه بیشتر نسبت به تبلیغات سنتی و قدیمی ‌تر اجرا می‌شوند. دلیل آن هم کاملاً مشخص است؛ مشتریان وقتی به دنبال پیدا کردن بهترین تولید کننده محصولات صنعتی هستند، یا می‌خواهند اطلاعاتی را درباره یک دستگاه یا محصول خاص پیدا کنند، به سرعت به سراغ سایت ‌ها و موتور جستجوگر گوگل می‌روند؛ بنابراین دور از انتظار نیست آن دسته از سایت ‌های صنعتی که نسبت به تولید محتوای تخصصی و اجرای کمپین‌های بازاریابی محتوایی، سریع‌تر اقدام نموده‌اند در رتبه‌های بهتری قرار می‌گیرند؛ این‌ها به معنای بازدید بیشتر توسط مخاطبان است.

مهم‌ترین مزایای تبلیغات آنلاین برای صنایع چیست؟

قبل از آنکه درباره روش‌های موفقیت شرکت‌های صنعتی در تبلیغات آنلاین صحبت کنیم، بد نیست با مزیت‌های این روش محبوب و متداول آشنا شویم.

بازاریابی و تبلیغات صنعتی به بهبود کیفیت جذب مشتریان از طریق فضای آنلاین بسیار کمک می‌کند. استراتژی دیجیتال مارکتینگ صنعتی به تیم بازاریابی تولید محتوا راهنمایی می‌کند تا بتوانند از طریق داده‌های موجود، مشتریان مورد نظر را هدف قرار دهند. کاربرانی که قرار است به مشتریان وفادار تبدیل شوند، به احتمال زیاد از طریق صفحه محتوای مقالات سایت یا صفحه محتوای محصولات، جذب خواهند شد. تلاش‌های بازاریابی محتوایی، هدفمند و موثر است و همیشه ارزش امتحان کردن را دارد.

مزیت دیگر تبلیغات و بازاریابی صنعتی از طریق اینترنت برای صنایع این است که دامنه فعالیت را می‌توان گسترده‌تر اجرا کرد؛ به این ترتیب، امکان انجام معاملات بزرگتر در هر مکان وجود دارد. از طرف دیگر، این روند کمک می‌کند تا چرخه فروش کامل و بزرگتر شود.

یک مثال خوب از این مزیت، بازاریابی محتوایی برای صنایع شیمیایی است. می ‌دانید که صنایع کوچک و بزرگ به طور مستقیم و غیر مستقیم، به گونه‌ای به مواد اولیه صنعتی وابسته هستند. بنابراین هر صنعت که در این حوزه فعالیت می ‌کند می ‌تواند از مزایای تبلیغات آنلاین به بهترین شکل بهره‌مند شود. برخی از این روش‌های بازاریابی اینترنتی شامل تولید محتوای متنی و رپورتاژ آگهی، طراحی بنر تبلیغاتی و انتشار در سایت‌های خبری، و به اشتراک گذاری ویدیو در پلتفرم‌های مرتبط است.

از دیگر مزایای تبلیغات آنلاین برای صنایع می‌توان به معرفی چندین راهکار اشاره کرد که در نهایت، به توانمندسازی تیم فروش منجر می‌شود. داده‌های حاصل از دیجیتال مارکتینگ در بخش بازاریابی می ‌تواند با یافته ‌های تیم فروش، همسوسازی شود و در نهایت، هر دو تیم در راستای برندسازی صنعتی با هم همکاری خواهند داشت.

راهکارهای موفقیت صنایع در تبلیغات آنلاین چیست؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های تبلیغات آنلاین صنعتی، قانع کردن مدیران این دسته از مشاغل است تا تبلیغاتی را خریداری کنند، جایگاه‌های بنر را رزرو نمایند یا سفارش انتشار رپورتاژ آگهی صنعتی ثبت کنند. هر کدام از این روش‌های تبلیغات آنلاین، تعرفه‌های متفاوتی دارد. همچنین اجرای استراتژی‌های هر شیوه تبلیغاتی، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد چرا که منجر به ایجاد سرنخ مشتری می‌شود.

تنوعی از تبلیغات آنلاین برای صنایع وجود دارند که همه آنها جزو تبلیغات پولی محسوب می‌شوند، بنابراین به عنوان مدیر یک شرکت صنعتی اگر می‌خواهید در این مسیر موفق شوید و نتایج دلخواه را حاصل کنید، یک بودجه مالی کافی در نظر بگیرید. با یک مشاور کسب و کار صحبت کنید تا نرخ بازگشت سرمایه را برایتان حساب کند. تبلیغ در سایت‌های خبری پربازدید یا وب سایت‌های تخصصی یک صنعت به خصوص، بهترین سرمایه‌گذاری در این روش‌های مارکتینگ است.

به طور مثال، یکی از سایت‌های تخصصی که در حوزه صنعت گلخانه فعالیت می‌کند و خدمات بازاریابی محتوایی برای مشاغل گلخانه ‌ای را ارائه می‌دهد، همیار گلخانه نام دارد. آدرس اینترنتی این وب سایت، www.hamyar-golkhane.ir می‌باشد. آن دسته از کسب و کارهایی که در هر شاخه و زیر شاخه صنعت گلخانه ‌ای فعالیت می ‌کنند می ‌توانند در این وب سایت، رپورتاژ آگهی ثبت نمایند یا جایگاه بنر تبلیغاتی رزرو کنند.

موفقیت در تبلیغات آنلاین برای صنایع به آن معنا نیست که مدیران شرکت ها همه بودجه مالی ماهانه را به کانال‌های تبلیغات اینترنتی اختصاص دهند. به جای آن، بهتر است یک استراتژی کلی داشته باشند و تبلیغاتی را خریداری کنند که مقرون به صرفه است و اثرات طولانی مدت دارد.

قیمت بازاریابی محتوایی صنعتی چقدر است؟

قیمت و تعرفه‌های تبلیغات آنلاین و بازاریابی صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آن جمله می‌توانیم به پلتفرم ارائه دهنده خدمات، نوع استراتژی تبلیغاتی، مدت اجرا در طول یک دوره زمانی و نوع تبلیغ تصویری یا رپورتاژی اشاره کنیم.

بسته به اینکه قصد دارید تبلیغات صنعتی خود را در کدام سایت‌ها یا کانال‌های آنلاین منتشر کنید، قیمت و هزینه‌ها متفاوت هستند. اگر به مشاوره در انتخاب شیوه ‌های تبلیغاتی مناسب برای صنایع نیاز دارید، می ‌توانید از طریق وب سایت اولتراشیمی به آدرس اینترنتی www.ultrashimi.ir مراجعه کنید و با ما در ارتباط باشید.

بازاریابی و تبلیغات صنعتی، گاهی در دنیای تجارت با نام بازاریابی B2B نیز شناخته می‌شود. این یکی از بهترین استراتژی ‌های حضور در فضای آنلاین است که به برندسازی نیز کمک می‌کند. هدف از این شیوه تبلیغاتی، آگاهی از ارزش محصولات و خدمات صنعتی است که در نهایت به افزایش فروش منجر می‌شود.

کلام آخر

اگر متوجه می شوید که برخی از مشاغل صنعتی در فضای آنلاین، موفق تر هستند، به این دلیل است که از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی سایت های پربازدید و تخصصی استفاده می کنند. وبسایت های خبری، مجله ای، سایت هایی که به طور انحصاری پیرامون یک حوزه فعالیت دارند و البته وبسایت های آگهی اینترنتی، بهترین مکان ها برای اجرای یک کمپین محتوایی صنعتی خوب و مؤثر هستند.

ما نیز در کنار شما صنعتگران و مدیران عزیز هستیم تا بهترین و پربازده ترین کمپین های تبلیغات آنلاین برای کسب و کار صنعتی خود را طراحی کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا