افزایش ۳۰۰درصدی علاقه والدین به گذاشتن این نام روی دختران خود
نادیا زکالوند: تا ۵ یا ۶ سال آینده، حضور و غیاب کردن دانشآموزان سر کلاس درس، کمی شبیه این خواهد بود: «باربی؟ باربی؟ کن؟ باربی؟ باربی؟»
به نظر میرسد فیلم باربی که بهتازگی اکران شده، والدین بسیاری را مشتاق کرده تا روی دخترانشان نام عروسک پلاستیکی باربی را بگذارند.
بنابر گزارشها، ماه گذشته جستجوی نام باربی در سایت مربوط به انتخاب نام برای نوزادان، ۳۰۰درصد افزایش یافته که این مقدار در مورد نام پسرانه «کن»، شخصیت مقابل باربی، ۲۰۰درصد بوده است.
بنابه گفته این سایت اسامی نوزادان، معنی باربی، «غریبه»، اما معنی کن، «خوشتیپ» است. خالق باربی، اسم این عروسک را از روی اسم دخترش «باربارا» برداشته روی شخصیت مرد مقابل باربی، مخفف اسم پسرش «کنث»، یعنی کن را گذاشته بود.
بعد از اینکه برای اولین بار در سال ۱۹۵۹، فیلم باربی منتشر شد، این اسم آنچنان محبوب شد که تا سال ۱۹۶۴، از هر یک میلیون نفر، بین ۷۰ تا ۱۰۰ نوزاد، باربی نامیده شدند. به نظر میرسد آن روزهای محبوبیت نام باربی دارد دوباره تکرار میشود.
منبع: