اجتماعی

معرفی بهترین غذای خشک سگ و گربه ایرانی و خارجی + لیست بهترین غذاها

غذای پت‌ها به چند دسته مرطوب و نرم، خانگی، کنسروی، خام و غذای خشک سگ و گربه تقسیم‌بندی می‌شود. اما از میان تمام این‌ها غذای خشک بهترین انتخاب است. چرا؟ این مدل از 90درصد ماده خشک و 10درصد آب تشکیل می‌شود.

حالا این مقدار ماده خشک حاوی چه ریزمغذی‌هایی است؟ پروتئین، چربی، کلسیوم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی. واقعا چه چیزی از این کامل‌تر؟ به‌علاوه این نقاط قوت شما می‌توانید این نوع غذا را تا مدت‌ها در دمای محیط نگهداری کنید و نگران کپک‌زدن آن نباشید.

همچنین، به‌خاطر خشک‌بودن، حجم کمی از آن می‌تواند پت شما را سیر کند. به‌راحتی آن را جا‌به‌جا کنید و به علت کامل‌بودن دیگر نیازی به خرید مکمل نداشته باشید. حالا ما دقیقا چه برندهایی از غذای خشک گربه یا سگ را بخریم بهتر است؟ ایرانی یا خارجی؟ اصلا چرا غذای خودمان را به سگ ندهیم؟ سلامت پت شما برای ما هم مهم است و در ادامه به همه این سوالات پاسخ شفافی داده‌ایم.

در زمان خرید غذای خشک سگ و گربه به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل‌از هر چیزی بیایید اول کاملا بررسی کنیم که غذای خشک سگ و گربه ما دقیقا چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم. با بررسی این قسمت قطعا اطلاعات جدیدتری کسب خواهید کرد که به شما در انتخاب غذای بهتر کمک می‌کند.

  • دقت کنید مبنای اصلی شما برای انتخاب نباید فقط قیمت باشد. لطفا کیفیت را فدای قیمت نکنید!
  • قسمتی که مواد تشکیل‌دهنده غذا درج شده است را مطالعه کنید.
  • غذای خشک سگ‌ها به 3 دسته متفاوت برای توله سگ‌ها، بالغ با نژاد کوچک و بالغ با نژاد بزرگ تقسیم می‌شود که هر‌کدام درصد پروتئین و مواد مغذی متفاوتی دارد. پس حتما زمان انتخاب به نژاد، سن و شرایط فیزیکی پت خود دقت کنید.
  • با توجه به جثه پت بهتر است چربی غذا بین 9 تا 14 درصد باشد. اما اگر دامپزشک تشخیص داد پت شما مستعد چاقی است غذای خشک گربه یا سگ منتخب شما باید چربی زیر 10درصد داشته باشد.
  • در برخی مدل‌های غذای خشک سگ و گربه دانه‌ها را خاص طراحی کرده‌اند تا به حفظ سلامت دندان و لثه کمک کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. در حقیقت این نوع غذا کار مسواک‌زدن را انجام می‌دهد. پس انتخاب‌های خوبی هستند.
  • انتخاب برند مطرح غذای پت و خرید از فروشگاه معتبر برای حفظ سلامتی سگ ضروری است پس حتما به این نکته دقت کنید.

بهترین غذاهای خشک ایرانی و خارجی

در طی سال‌های اخیر بسیاری از برندهای مختلف غذای سگ تحریم شده‌اند و ورود آن‌ها به کشور ممنوع است. از طرفی دیگر برندهای متفاوت داخلی با نام‌های زیادی در بازار هستند. ما در ادامه برترین برندهای غذای خشک سگ را برایتان معرفی می‌کنیم.

غذای خشک برند فرانسوی رویال کنین

یکی از بهترین برندهای غذای خشک سگ برند رویال کنین است که با هضم عالی، طراحی مناسب کروکت‌ها و پروتئین زیاد قطعا پت شما را راضی نگه می‌دارد. به‌علاوه تنوع زیاد در محصولات برای انواع نژادها و سنین انتخاب‌های زیادی در اختیار صاحب پت می‌گذارد.

غذای خشک برند آلمانی جوسرا

غذای خشک برند جوسرا با کیفیت زیاد محصولات، تنوع بالا و بدون افزودنی و رنگ مصنوعی برای انواع سگ و گربه در سنین مختلف ارائه می‌شود. طعم فوق‌العاده عالی این برند به‌حدی کارساز بوده که آن را جزء پرفروش‌ترین و البته محبوب‌ترین برندها کرده است.

غذای خشک برند آلمانی لئوناردو

این برند تمامی مواد اولیه غذای خشک خود را از کسانی که مقررات دقیق آلمان در زمینه خوراک دام رعایت می‌کنند، خریداری کرده و سپس با گذراندن مراحل خاص یکی از بهترین غذای خشک گربه را در اختیار شما قرار می‌دهد. غذایی با گوشت تازه، هضم خوب و بدون هیچ‌گونه سویا و مواد نگهدارنده که در تنوع بالا تهیه و تولید می‌شود.

غذای خشک برند ایرانی پرامی

برند ایرانی معتبر پرامی با تولید محصولاتی که حاوی تمام ویتامین‌های لازم برای سگ و گربه است و ارائه غذای خشک با کیفیت بالا قطعا جزء انتخاب‌های شما خواهد بود. این برند تمام تلاش خود را کرده تا فرمول غذاهای خود را طوری بچیند که به سلامت سیستم گوارش، حفظ قدرت سیستم ایمنی، کلیه‌ها، قلب و اسکلت کمک کند.

غذای خشک برند ایرانی فیدار

برند فیدار از سال 1395 با تکیه بر علم خود در زمینه حیوانات، سابقه فعالیت درخشان و البته رضایت بالای مشتری‌ها به‌صورت تخصصی تولید غذای خشک سگ و حیوانات خانگی را آغاز کرد. این برند در تمام غذاهای خود بالاترین کیفیت را در مواد اولیه لحاظ می‌کند و مواد معدنی موجود در محصولات آن کامل‌ترین مکمل برای پت شما خواهد بود.

غذای خشک برند ایرانی مفید

محصولات برند مفید توسط شرکت کیمیا دانه تولید می‌شود. این برند از سال 1397 در اصفهان تاسیس شد. مفید تلاش کرده تا خریدارن محصولات او را با کیفیت و ماندگاری بالا شناسایی کنند. به‌علاوه استفاده از فرمولاسیون تولید بدون طعم‌دهنده‌ها و محرک‌های مضر اشتهاآور و بسته‌بندی نفوذناپذیر خود نشان‌دهنده تلاش‌های این برند است.

فروشگاه معتبر غذای پت، آوا شاپ

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم بسیاری از غذای سگ برندهای خارجی تحریم شده‌اند. از طرفی دیگر تولید‌کنندگان زیادی با برندهای مختلف محصولات خود را وارد بازار کرده‌اند. بین این محصول‌ها امکان دارد بسیاری از سودجوها غذاهای تقلبی را در بسته برند خارجی مطرح به شما بفروشند؛ البته که خرید‌کردن از یک پت شاپ معتبر شما را از این وضعیت نجات خواهد داد.

فروشگاه پت شاپ آوا انواع غذای خشک، داروهای تقویتی و لوازم نگهداری حیوانات را از برندهای روز دنیا موجود دارد و با بهترین کیفیت و بالاترین قیمت به شما ارائه می‌دهد. فروشگاه پت شاپ آوا یار تمام دوستداران مهربان حیوانات است.

جمع‌بندی

غذای خشک سگ و گربه شما را از استرس بیماری پت نجات خواهد داد. هر‌کدام از غذاها مانند تخم‌مرغ، استخوان پخته، محصولات لبنی و پیاز و سیر و حتی میوه‌ها ممکن است سبب بروز بیماری و حساسیت پت شود.

می‌توان در کل به این نتیجه رسید که خرید محصول مناسب گوارش سگ منطقی‌تر از این است که غذاهای خودمان را به آنها بدهیم و بعد از آن هزینه‌ای را برای دامپزشک پرداخت کنید. مشخصا شما پت را برای همدم‌بودن و شور و شوقی که به شما هدیه می‌دهد خریداری و نگهداری می‌کنید. پس در حفظ سلامتی این موجود مهربان تلاش لازم و کافی را داشته باشید. با خرید محصولات اورجینال از پت شاپ آوا می‌توانید در نگهداری صمیمانه آنها قدم بزرگی بردارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا