رپورتاژ

الگوریتم پاندا و پنگوئن و مرغ مگس خوار

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا همه در مورد الگوریتم پاندا و پنگوئن با مرغ مگس خوار صحبت می کنند.

این ترکیب عجیب و غریب از موجودات، در واقع، نام هایی هستند که به به روز رسانی های اصلی الگوریتم رتبه بندی گوگل داده شده است. اما الگوریتم گوگل چیست و چه چیزهایی باید در مورد آن بدانید؟ در ادامه مقاله ای درباره مهم ترین الگوریتم های گوگل (https://shetabdm.com/articles/google-algorithms/) را خواهید خواند.

معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل

در یک مفهوم اساسی، یک الگوریتم فهرستی از قوانینی است که برای حل یک مسئله باید از آنها پیروی کرد. و گوگل از الگوریتم ها به همین روش استفاده می کند.

هر بار که چیزی را در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنید، الگوریتم آنها حجم وسیعی از اطلاعات موجود در وب را می خزد و فهرست می کند تا مرتبط ترین محتوا را به شما ارائه دهد.

به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، به درک الگوریتم کمک می‌کند تا بتوانید شانس خود را برای یافتن محتوای خود توسط افرادی که در جستجوی کارهای شما هستند افزایش دهید.

حالا وقتی بچه‌های گوگل مشغول خوردن خرچنگ رایگان و چرت زدن در غلاف‌های خواب نیستند، مشغول اصلاح الگوریتم خود هستند. هر سال گزارش شده است که گوگل آن را حدود 500 تا 600 بار به روز می کند. اغلب آنها تغییرات کوچکی هستند، اما گاهی اوقات آنها یک به روز رسانی بزرگ ارائه می کنند. و این به روز رسانی های اصلی تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو دارند.

در اینجا خلاصه‌ی برخی از به‌روزرسانی‌های کلیدی الگوریتم گوگل آورده شده است، به طوری که وقتی کسی بعداً از «پاندا» یا «مرغ مگس‌خوار» نام می‌برد، شما می‌دانید که درباره چه چیزی صحبت می‌کنند.

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا

تاریخ انتشار اولیه: فوریه 2011

هدف از الگوریتم گوگل Panda این بود که محتوای با کیفیت بالا را به منصه ظهور برساند و محتوای با کیفیت پایین را فیلتر کند.

طبق دستورالعمل‌های به‌روزشده ارزیابی کیفیت گوگل، صفحاتی با کیفیت پایین آن‌هایی هستند که محتوای اصلی کافی برای جلب رضایت خواننده ندارند یا آن‌هایی هستند که سازنده محتوا در آن موضوع تخصص ندارد. پاندا همچنین محتوای تکراری را فیلتر می کند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که چندین صفحه در وب سایت خود داشته باشید که دارای متن مشابه یا حداقل تغییرات باشد.

نکته: سایت خود را به طور مرتب از نظر محتوای تکراری و محتوای نازک بررسی کنید. ابزارهایی مانند SEMRush برای این کار مفید هستند.

الگوریتم گوگل پنگوئن

تاریخ انتشار اولیه: آوریل 2012

الگوریتم پنگوئن گوگل بر روی بهبود تجربه کاربر با مشاهده کیفیت لینک های داخل وب سایت ها تمرکز کرد. به طور خاص، دو حوزه خاص را هدف قرار داد: طرح‌های پیوند و پر کردن کلمات کلیدی.

طرح های پیوند به بک لینک هایی از وب سایت های با کیفیت پایین یا نامرتبط اشاره دارد. آنها تصویری نادرست از محبوبیت و ارتباط ایجاد می کنند تا گوگل را فریب دهند تا به صفحه رتبه بالاتری بدهد. به عنوان مثال می‌توانید نظرات خود را در انجمن‌ها یا مقاله‌های شخص ثالث نامرتبط که به وب‌سایت خود به عنوان «بهترین شرکت تولیدی در کشور» پیوند می‌دهند، اضافه کنید.

پر کردن کلمات کلیدی به سادگی به معنای «پر کردن» یک صفحه وب با تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی تکراری است تا مرتبط تر به عبارات جستجوی خاص به نظر برسد.

نکته: بک لینک های خود را بررسی کنید – ابزاری مانند Moz می تواند در اینجا به شما کمک کند. و در حالی که مطمئناً برای بهینه سازی محتوای وب خود با کلمات کلیدی مفید است، فقط زمانی از آنها استفاده کنید که طبیعی باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

تاریخ انتشار اولیه: آگوست 2013

در حالی که پاندا و پنگوئن به روز بودند، مرغ مگس خوار یک بازسازی کامل از کل الگوریتم بود. این برای کمک به گوگل برای درک بهتر عبارت‌های جستجوی کاربر معرفی شد تا بتواند محتوایی را به آنها ارائه دهد که با هدف آنها مطابقت دارد. بسیاری از متخصصان سئو، مرغ مگس خوار را به عنوان شروع تغییر گوگل از یک کلمه کلیدی به یک موضوع می دانند.

نکته: اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که با دسته‌های موضوعی آشنا شوید. با خواندن این پست وبلاگ می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

الگوریتم گوگل کبوتر

تاریخ انتشار اولیه: دسامبر 2014

کبوتر همه چیز درباره مکان است. این برای کمک به بهبود تجربه کاربر هنگام جستجوی چیزی در یک مکان خاص طراحی شده است.

نکته: ایجاد محتوایی که کسب و کار شما را با یک مکان خاص مرتبط می کند، قدرت شما را به عنوان یک منبع در آن حوزه تقویت می کند.

موبایل گدون

تاریخ انتشار اولیه: آوریل 2015

چی، بدون اسم حیوان؟ این یکی ممکن است در مقایسه با موارد ذکر شده تا کنون بسیار خسته کننده به نظر برسد. اما از دیدگاه کاربر تلفن همراه، بسیار عالی است. به‌روزرسانی تلفن همراه گوگل برای اطمینان از این طراحی شده است که هنگام جستجو در تلفن همراه، به طور مفید، صفحه‌های سازگار با موبایل در بالاترین رتبه قرار می‌گیرند.

نکته: این ابزار مفید گوگل را بررسی کنید تا ببینید صفحات وب شما تا چه حد برای موبایل سازگار هستند.

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

تاریخ انتشار اولیه: اکتبر 2015

الگوریتم رنک برین بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است که از فناوری یادگیری ماشینی برای ارائه نتایج جستجوی دقیق تری بر اساس قصد کاربر استفاده می کند.

نکته: مطمئن شوید که هدف محتوا، برای چه کسی نوشته شده است و برای دستیابی به چه چیزی باید مورد استفاده قرار گیرد را به وضوح بیان کرده اید تا ابزارهای یادگیری ماشینی بتوانند به راحتی ارتباط و معنای محتوای شما را کشف کنند.

الگوریتم پوسوم یا موش کور

تاریخ انتشار اولیه: سپتامبر 2016

این به‌روزرسانی هرگز به‌طور رسمی توسط گوگل تأیید نشد، اما به نظر می‌رسد بر نتایج محلی تأثیر می‌گذارد. در اینجا، مکان جستجوگر برای بازی وارد می شود. هرچه شخصی به آدرس کسب و کار شما نزدیکتر باشد، احتمال بیشتری دارد که آن را در بین نتایج محلی ببیند. با این حال، همچنین به نظر می رسد که این به روز رسانی رتبه شرکت های خارج از منطقه جغرافیایی را نیز افزایش داده است.

نکته: مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مکان هدفمند استفاده می کنید.

الگوریتم فرد

تاریخ انتشار اولیه: مارس 2017

همانند گوگل Panda، Fred قصد دارد محتوای کم کیفیت یا نازک و همچنین صفحاتی را که به نظر می‌رسد صرفاً بر درآمد تمرکز دارند و نه کاربران را فیلتر کند.

نکته: مراقب محتوای نازک باشید. و اگر از تبلیغات استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها با اطلاعات با کیفیت بالا و مرتبط همراه هستند.

همین ماه گذشته گوگل یک “به روز رسانی الگوریتم هسته ای گسترده” با نام مستعار “Medic” را تایید کرد زیرا به نظر می رسید که به طور نامتناسبی بر وب سایت ها در بخش سلامت و تندرستی تأثیر می گذارد. و در دسامبر سال گذشته، زمزمه هایی از به روز رسانی Maccabees شنیده شد.

در حالی که پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار بزرگ‌ترین تغییردهنده‌های سئو بازی بوده‌اند، گوگل همیشه الگوریتم آنها را به‌روزرسانی می‌کند – چه آن‌ها ارتباط برقرار کنند یا نه.

برای بازاریابان B2B، توجه به به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل یک گام ضروری برای کمک به شما برای یافتن افرادی است که به دنبال کاری هستند که انجام می‌دهید. Moz و Search Engine Land و shetabdm.com منابع مفیدی برای مطالعه بیشتر هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا