رپورتاژ

نکات مهم خرید و انتخاب کاغذ دیواری

نکات مهم خرید و انتخاب کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری جزء جدایی ناپذیردکوراسیون خانه ها، مغازه ها و شرکت های مختلف است. در این مقاله نکات مهم و راهنمای خرید کاغذ دیواری مثل ترفند خرید ارزان تر، از کجا کاغذ دیواری بخریم؟ چه طرح و مدلی مناسبه؟ و هر چیزی که باید در مورد کاغذ دیواری بدانید را به شما می گوییم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

همه چیز درمورد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری این روزها به عنصری جدا نشدنی از دکوراسیون داخلی به شمار می آید و به دلیل تاثیر بسیار زیادی که بر فضای داخلی دارد، باید قبل از انتخاب طرح و رنگ مورد نظر نکاتی را رعایت کرد تا همنشینی خوبی را با سایر عناصر محیط شاهد باشیم. در ادامه به برسی انواع کاغذ دیواری از نظر طرح، رنگ، کاربرد و نحوه خرید کاغذ دیواری با قیمت مناسب و موارد دیگر می پردازیم

کاغذ دیواری بهتره یا رنگ

دیوارها سهم بزرگی در حس‌و‌حال یک فضا دارند و حتی می‌توانند به تنهایی بار کل دکوراسیون را به دوش بکشند. وقتی صحبت از دیوارها در طراحی دکوراسیون می‌شود، همیشه مسئله دو راهی بین رنگ و کاغذ دیواری به میان می‌آید. بسیاری از اوقات نمی‌دانیم کدام یک برای ما گزینه بهتری است و بیشتر به دکوراسیون ما می‌آید.نقاشی و رنگ آمیزی، تنوع رنگ بالایی دارد اما تنوع طرح ندارد. کاغذ دیواری همانند نقاشی تنوع رنگ بالایی داشته اما در مورد طرح نیز متنوع است. هزاران طرح مختلف برای کاغذ دیواری وجود دارد که می‌توان بسته به نوع دکوارسیون و اجزاء دیگر آن را انتخاب کرد. باتوجه به مزایای بی‌شمار کاغذ دیواری و معایب قابل رفع آن،بهترین گزینه کاغذ دیواری است.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

کاغذ دیواری دارای طرح تکرارشونده (پترن)، اما پوستر دیواری دارای طرح بزرگ ( مثل تصویری کامل از یک گل) است. کاغذ دیواری توسط برند های خارجی تولید و وارد کشور، اما پوستر دیواری در داخل کشور تولید می شود.

اگر بخواهیم بین این دو دیوارپوش، یکی را برای دکور و پوشش دیوارهای سالن پذیرایی انتخاب کنیم؛ به جرات می‌توان گفت که خرید پوستر دیواری به مراتب ارزنده‌تر بوده و می‌توان برآورد به مراتب بهتری از آن در طول زمان داشت.

مزایا کاغذ دیواری در مقایسه با دیگر دیوارپوش ها

مزایا کاغذ دیواری

به طور معمول قیمت خرید کاغذ دیواری و نصب آن، مقرون به صرفه‌تر از رنگ کردن دیوارها (البته با لحاظ رنگ باکیفیت)، خواهد بود. حتما می‌دانید که فرایند رنگ کردن دیوارها چقدر زمان‌بر بوده و با چالش‌های خود همراه است. در مورد نصب کاغذ دیواری، کاملا با یک شرایط متفاوت روبرو هستیم و به راحتی و خیلی سریع، فرایند نصب پیش می‌رود.

همان طور که در بالا نیز مشاهده کردید، تنوع طرح و رنگ در انواع کاغذدیواری بسیار قابل توجه بوده و برای انتخاب طرح مورد نظر خود، گزینه‌های بی‌شماری خواهید داشت. در صورت خرید کاغذ دیواری باکیفیت، طول عمر بالایی از آن را تجربه خواهید کرد و می‌توانید سال‌های سال، از این نوع دیوارپوش در محیط مورد نظر خود، بهره مند شوید.

معایب کاغذ دیواری

یکی از مشکلاتی که در خصوص کاغذهای دیواری مطرح می‌شود، تردید مشتریان درباره طول عمر این دیوارپوش‌ها است. اما در صورتی که از مدل‌های با کاغذ باکیفیت و دارای پوشش وینیل استفاده کنید، این ایراد به کلی برطرف شده و کاغذ دیواری، دوام عالی و طول عمر زیاد خواهد داشت.

نکات مهم انتخاب طرح و مدل کاغذ دیواری مناسب

خرید و انتخاب طرح و مدل کاغذ دیواری

انواع مدل کاغذ دیواری را باید با توجه به طرح و سبک، همین طور رنگ و … دسته بندی کرد. در حقیقت تمام کاغذدیواری‌ها از یک ماهیت برخوردار هستند و چیزی که بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند طرح و سبک، رنگ و ساختار یا جنس کاغذ است.

اگر در میان طرح‌های مختلف کاغذ دیواری، به دنبال پرفروش‌ترین‌ها باشید، گزینه‌هایی چون طرح پتینه، کاغذ دیواری داماسک، طرح سنگ، طرح آجر، طرح‌های راه راه و … قابل توجه هستند. البته این باز بستگی دارد که برای چه محیطی به دنبال خرید کاغذدیواری باشید. به طور مثال برای دیوارهای هال منزل، پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری را باید طرح‌های ساده  و کاغذ دیواری سه بعدی بدانیم.

به جز سبک و طرح؛ یکی دیگر از المان‌هایی که باعث می‌شود تا انواع مدل‌های کاغذ دیواری کاملا با یکدیگر متمایز باشند؛ رنگ‌های متنوعی است که در شکل دهی به این دیوارپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان پرفروش‌ترین‌های بازار فعلی، رنگ‌های طوسی، طلایی، آبی، سفید، کرم، مشکی و … طرفداران زیادی دارند.

نکات مهم جنس کاغذ دیواری

کیفیت کاغذ دیواری به دو عامل مهم کیفیت چاپ و کیفیت لایه‌های مختلف کاغذ بستگی دارد. ابتدا کمی درباره لایه‌های مختلف کاغذ دیواری توضیح می‌دهیم. به طور کلی هر کاغذ دیواری حداقل از سه لایه تشکیل شده‌است. اولین لایه بسیار نازک بوده و جوهر را در خود نگه می‌دارد.

لایه دوم به نوعی پشتیبان لایه اول است و باعث نمایان‌شدن رنگ‌ها در کاغذ دیواری می‌شود. سومین لایه نگهدارنده کل کاغذدیواری بوده و ارتباط بین کاغذدیواری و دیوار را برقرار می‌کند. انواع چسب‌ها برای نصب روی دیوار به این لایه زده می‌شوند و به خاط همین باید استقامت و مقاومت خوبی داشته‌باشد.

می‌توان گفت که مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین جنس کاغذ دیواری، الیاف طبیعی است. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری با ماندگاری بالا و ظاهر زیبا داشته‌باشید، حتما این جنس را انتخاب کنید. کاغذ دیواری الیاف طبیعی ظاهر مات و بافت ساده‌ای دارد که برای تمام فضاها قابل استفاده است.

نکات مهم نصب و نصاب کاغذ دیواری

نصب پوستر دیواری و کاغذ دیواری نیاز به مهارت و تجربه دارد، اگر تجربه و مهارت کافی را دارید می توانید خودتان نصب پوستر دیواری را انجام دهید. اما اگر مهارت کافی را ندارید و دوست دارید که کار نهایی زیبا و بدون عیب و نقص باشد باید از نصاب های حرفه ای کاغذ دیواری کمک بگیرید.

نکات کاربردی استفاده از کاغذ دیواری

عکس کاغذ دیواری

در فضاهایی که سقف آن بیشتر از حد استاندارد است و ممکن است فضا را سرد و بی روح نشان دهد، سعی کنید کاغذ دیواری هایی با طرح راه راه افقی استفاده کنید تا سقف کوتاه تر و فضا گرم و صمیمی تر جلوه کند.حتما دقت داشته باشید که کاغذ دیواری را در چه محلی نصب می کنید؟ آبا رطوبت محل بالاست یا خیر. اگر نیاز به شستوی مداوم دارید یا محل نصب کاغذ دیواری مرطوب است، کاغذ دیواری های با قابلیت شستشو بهترین گزینه برای شما هستند.

پیشنهاد می شود که از طرح مورد نظرتان یک یا دو رول  اضافه کنید تا در صورت پاره شدن یا آسیب رسیدن به آن، مجبور نباشید که کل کاغذ دیواری خانه را تعویض کنید. اگر فکر می کنید که تجربه و دانش لازم را در زمینه ی انتخاب کاعذ دیواری ندارید حتماً از یک نصاب کاغذ دیواری یا کارشناسان فروش کاغذ دیواری کمک بگیرید. برای این منظور بهتر است قبل از خرید، چند عکس از زوایای مختلف خانه و فضایی که می خواهید کاغذ دیواری کنید بگیرید و برای گرفتن مشاوره، به آن ها نشان دهید. البته تمرکزتان را روی دیوار پشت تلویزیون و دیوار روبروی مبل و یا مکانهای پر تردد در خانه قرار دهید.

نکات مهم قیمت کاغذ دیواری

یکی از سوالات مهمی که در این زمینه از سوی مشتریان، به شکلی زودهنگام مطرح می شود؛ این است که کاغذ دیواری متری چند است و چقدر هزینه باید برای دیوارپوش کردن منزل پرداخت کنیم؟ باید گفت که قیمت رول کاغذ دیواری، بسته به جنس اولیه کاغذ، طرح و رنگ و همین طور کیفیت چاپ کاغذ دیواری بستگی مستقیم خواهد داشت. قیمت کاغذ دیواری منزل در مقایسه با دیگر برند های وارداتی بسیار ارزان تر است. قیمت کاغذ دیواری برای هر متر مربع 290 هزار تومان، 390 هزار تومان، 590 هزار تومان، 790 هزار تومان است.

نکات مهم خرید کاغذ دیواری

فروشگاه منزل اولین و کامل ترین فروشگاه آنلاین کاغذ دیواری در ایران، در زمینه تولید پوستر دیواری و کاغذ دیواری سفارشی فعالیت می کند. آسان ترین و کم هزینه ترین روش، خرید آنلاین و اینترنتی کاغذ دیواری است. در سایت منزل هزاران طرح و مدل کاغذ دیواری جدید موجود است پس با خیال راحت خرید کنید. اگر قصد خرید حضوری کاغذ دیواری دارید، می توانید به دفتر فروشگاه منزل مراجعه کنید. از نزدیک آلبوم های کاغذ دیواری و جنس کاغذ دیواری های مختلف را برسی و خریداری کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی منزل

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا