چرا عموهای فیتیلهای ۴ سال با تاخیر برگشتند؟

به انتشار از سایت خبری بصیرت :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایسنا؛ مهدی بصیری ـ تهیهکننده «دوقلوها در شهر پنجستاره» ـ به تشریح مراحل تولید، اهداف و چالشهای پیشروی این برنامه پرداخت و درعینحال درباره ادامهدار بودن ساخت این مجموعه توضیح داد: درباره فصل بعدی هنوز تصمیمی گرفته نشده و منتظر بازخوردهای این فصل هستیم.
آرایههای عظیم و استانداردهای نوین
بصیری با اشاره به طراحی ویژه این مجموعه گفت: مدیران سازمان صداوسیما این اجازه را به ما دادند تا ایدههایمان را عملی کنیم. ما تلاش کردیم استانداردهای تلویزیونی را ارتقا دهیم. برای مثال، آرایه ۲۵۰۰ متری این مجموعه، بزرگترین آرایه تلویزیونی است که تاکنون ساخته شده است.
وی افزود: این فضا کاملاً فانتزی و منحصربهفرد طراحی شده تا امکان بازدید کودکان از این شهر پنجستاره حتی خارج از برنامه فراهم باشد.
تحول در روایت و طراحی
تهیهکننده این برنامه با حضور عموهای فیتیلهای با اشاره به روند داستانی مجموعه توضیح داد: در فصل قبل به شهر دوستدار کودک رسیدیم و دوقلوها تصمیم گرفتند سوپرمارکتی ایجاد کنند که کودکان در آن احساس خوبی داشته باشند. برای تحقق این ایده، نیاز به فضای بزرگی بود که امکان نمایش مشاغل مختلف مانند بانک، آتشنشانی و مدرسه را فراهم کند.
چالشهای فنی و تولیدی
بصیری به مشکلات فنی «دوقلوها در شهر پنجستاره» اشاره کرد و گفت: طراحی این آرایه با استانداردهای معمول تلویزیون همخوانی نداشت و مجبور به اصلاحات گسترده شدیم. همچنین، فضای بزرگ برای اجرای صحنههای پرتحرک طنز برنامه ضروری بود.
تأخیر چهارساله و تغییرات مدیریتی
وی یکی از مهمترین دلایل تأخیر در تولید را تغییرات مدیریتی دانست: از سال ۱۴۰۰ تاکنون درگیر تولید بودیم. در دورهای مجبور به توقف کار شدیم تا مدیران جدید شبکه دو مستقر شوند. تغییر نگرش آنها نسبت به محتوای ازپیشتهیهشده نیز زمانبر بود.
ایجاد شادی و تقویت روابط اجتماعی
بصیری درباره اهداف برنامه گفت: دو هدف اصلی داشتیم، اول ایجاد شادی و تقویت روابط اجتماعی کودکان با تأکید بر اهمیت خانواده و دوستی. دوم آموزش مشاغل و ضرورت تخصصورزی به کودکان.
عموهای فیتیلهای دوباره مخاطبان را جذب میکنند؟
این تهیهکننده درباره حضور چهرههای محبوب کودک در این مجموعه نیز گفت: بهجز سه عموی فیتیلهای، از بازیگران شناختهای مانند مجتبی ظریفیان و مهیار مجیب استفاده کردیم که هرکدام طرفداران خود را دارند و به جذب مخاطب کمک میکنند.
بصیری با اشاره به بازخوردهای مخاطبان نیز گفت: بازخوردها نشان میدهد والدین مشتاق دیدن دوباره عموها هستند. درباره فصل بعدی هنوز تصمیمی گرفته نشده و منتظر بازخوردهای این فصل هستیم.
۵۹۲۴۳