رپورتاژ

پنجره دوجداره: راهنمای جامع انتخاب و نصب برای داشتن خانه ای گرم و دلنشین

پنجره در ساختمان هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی نقش بسیار مهمی دارد. پنجره در واقع پل ارتباطی فضای داخلی ساختمان با فضای بیرون است. به دلیلی نقش مهمی که پنجره در ساختمان ایفا می کند باید در هنگام خرید از کیفیت و دوام بالای آن مطمئن شد.

امروزه بیشتر مردم در ساختمان سازی از پنجره های دوجداره استفاده می کنند. پنجره های دوجداره نسبت به پنجره های معمولی کارایی بهتر و بیشتری دارند.

برای اینکه بتوانید پنجره دوجداره با کیفیت انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید, لازم است نکاتی را از قبل بدانید. در این مقاله به ذکر اطلاعاتی درمورد نحوه انتخاب پنجره دوجداره مناسب و نصب آن خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه بهترین پنجره دوجداره را بخریم؟

در این بخش شما را در زمینه انتخاب و خرید پنجره دوجداره مناسب و با کیفیت راهنمایی می کنیم.

جنس و کیفیت مواد به کار رفته در پنجره های دوجداره

پنجره دوجداره: راهنمای جامع انتخاب و نصب برای داشتن خانه ای گرم و دلنشینقبل از انتخاب پنجره باید دقت کنید که حتما جنس پنجره آلومینیومی یا UPVC باشد. این جنس ها در برابر رطوبت, زنگ زدگی و تغییرات آب و هوایی مقاومت زیادی دارند. همچنین پنجره باید دارای عایق حرارتی و صوتی مناسب باشد تا از نفوذ صدا به بیرون جلوگیری کرده و در انرژی نیز صرفه جویی کند.

ویژگی های عایق حرارتی

در هنگام خرید پنجره دوجداره باید دقت کنید که پنجره دارای شیشه های مزدوج با فاصله هوا باشد. این قابلیت باعث کاهش انتقال حرارت می شود.

سیستم باز و بسته شدن

در هنگام خرید پنجره دوجداره باید حتما دقت کنید که پنجره به خوبی باز و بسته شود و مکانیزم قوی و بادوامی داشته باشد. همچنین دارای سیستم محافظتی در برابر ورود گرد و غبار, صدا و آب باشد.

طراحی ظاهری

قبل از انتخاب پنجره دوجداره حتما ابعاد پنجره را با دقت اندازه گیری نمایید تا مطمئن شوید که برای فضای خانه شما مناسب باشد.

گزینه های امنیتی

قبل از خرید پنجره دوجداره مطمئن شوید که پنجره سیستم قفل امنیتی قوی داشته باشد. همچنین سیستم ضد سرقت و ضد شوک برق را نیز در نظر بگیرید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

ویژگی های عایق حرارتیدر هنگام خرید پنجره دوجداره حتما درنظر داشته باشید که اولا از شرکتی معتبر خرید کنید و نکته بعدی اینکه شرکت مورد نظر باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

راهنمای کامل نصب پنجره دوجداره

بعد از اینکه پنجره دوجداره مناسب منزل خود را خریداری نمودید باید برای نصب پنجره مراحلی را طی کنید. دقت داشته باشید که باید این مراحل را با دقت و به صورت کامل اجرا نمایید.

آماده کردن محل نصب پنجره دوجداره

آماده سازی محل نصب پنجره در ساختمان های نوساز بسیار راحت است. محل قرار گیری پنجره به جز بخش های مشخص شده برای نصب باید کلاف فلزی نیز داشته باشد تا استحکام بیشتری را ایجاد کند.

اگر در ساختمانی قصد تعویض پنجره دارید, اول از همه باید پنجره قبلی را به طور کامل بردارید و پنجره دوجداره جدید در قاب قبلی نصب شود. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه کنید این است که حتما باید به درستی پنجره قبلی را بردارید تا قاب آسیب نبیند.

تمیز کردن محل نصب پنجره دوجداره

قبل از نصب پنجره دوجداره جدید باید حتما قاب پنجره قبلی را از آلودگی های ناشی از مصالح و رنگ های ساختمانی پاک کنید.

مشخص کردن محل نصب پیچ های اتصال

بعد از اینکه محل نصب پنجره جدید را به طور کامل تمیز کردید باید محل پیچ ها را برای ایجاد اتصال پنجره و دیوار یا قاب مشخص نمایید. از رایج ترین پیچ هایی که در نصب پنجره استفاده می شوند دو نوع پیچ سر مته یا پیچ بولتکس هستند که با توجه به مصالح به کار رفته در دیوار انتخاب می شوند.

مثلا برای دیوارهای سیمانی و بتنی از پیچ های بولتکس استفاده می کنند و برای نصب فریم آهنی نیز از پیچ سرمته استفاده می کنند.

عایق بندی با تزریق فوم و چسب

در این بخش باید با استفاده از فوم و چسب های سیلیکونی, درز ها را عایق بندی کنند. به این جهت اول روی درز ها را با چسب سیلیکونی می پوشانند, در ادامه آنها را به طور کامل یکنواخت می کنند. فوم ها نیز فاصله یک سانتی متری پنجره با دیوار را پر می کنند. جنس این فوم ها پی اورتان است که می توانند تمامی منافذ خالی را پر کنند.

نصب پنجره دوجداره

آخرین مرحله, نصب پنجره دوجداره است. قبل از اینکه به این مرحله برسید باید دقت کنید که مراحل قبلی را به طور کامل و با دقت انجام داده باشید. برای نصب پنجره های دوجداره از قطعات پلاستیکی که تاکوز یا فیلر نیز نامیده می شوند استفاده می کنند. هر شیشه به دو تاکوز ثابت و دو تاکوز متحرک نیاز دارد

مهم ترین نکات در نصب پنجره های دوجداره

  • بهترین زمان برای نصب پنجره های دوجداره زمانی است که دمای هوا زیاد پایین نباشد و هوا گرم باشد. اگر در فصل سرما می خواهید اقدام به نصب پنجره کنید باید حتما دمای داخل ساختمان را از قبل متعادل کنید.
  • جا به جایی بیش از حد پروفیل ها قبل از نصب پنجره ممکن است باعث آسیب رسیدن به آنها شود.
  • باید حتما از پروفیل و یراق آلات باکیفیت استفاده کنید تا از مقاومت بالای آنها در دماهای مختلف اطمینان داشته باشید.

نتیجه گیری نهایی

همانطور که در این مطلب خواندیم استفاده از پنجره های با کیفیت و بادوام برای ساختمان ها بسیار مهم است. به همین منظور باید قبل از اینکه اقدام به خرید پنجره های دوجداره کنید, نکاتی را برای خریدی به صرفه و با کیفیت بدانید. همچنین باید در هنگام نصب پنجره دوجداره قواعد و اصولی را رعایت کنید تا در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.

در این مقاله به ذکر اطلاعات مفید و ارزشمندی در خصوص انتخاب و خرید بهترین پنجره های دوجداره و مراحل نصب آن ها پرداختیم. بنابراین اگر قصد خرید پنجره های دوجداره بادوام و باکیفیت را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.چناچه قصد خرید پنجره دوجداره دارید و جهت آگاهی از قیمت پنجره دوجداره به سایت ماناوینکو مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا