رپورتاژ

پمپ آب خانگی بی صدا

کمبود فشار آب یک چالش عمومی است که اکثر واحدهای مسکونی ازجمله خانه‌های ویلایی و چند‌طبقه، آپارتمان‌ها، مجتمع‌ها، برج‌ها و… با آن مواجه هستند.

به همین دلیل امروزه تقریبا اکثر ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی به پمپ آب به منظور تقویت فشار آب و بهبود آبرسانی مجهز هستند اما این پایان چالش نیست…

پمپ‌های تقویت‌کننده فشار آب نیز به واسطه عملکرد موتور خود دارای سروصدای خاص خود هستند و نویزی که بطور مداوم تولید می‌کنند بسیار آزاردهنده است.

شاید مسئله صدا یا نویز پمپ‌های آب در واحدهای اداری یا تجاری چندان مورد توجه نباشد اما این صدا می‌تواند آرامش ساختمان یا واحد مسکونی را صلب کند.

بنابراین تقریبا تمامی افراد هنگام خرید به دنبال تهیه پمپ آب خانگی بی صدا هستن اما آیا چنین پمپ آبی وجود دارد؟

آیا پمپ آب خانگی بی صدا وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید پمپ‌های تقویت‌کننده فشار آب انواع مختلفی دارند؛ برای مثال پمپ آب‌های جتی، بشقابی، محیطی و… اما اکثر این پمپ‌ها هنگام کار کردن صدای قابل‌توجهی تولید می‌کنند.

البته در هر نوع پمپی سعی شده‌است که آپدیت‌هایی از لحاظ فنی و ساختاری صورت بگیرد که میزان نویز تولیدشده به حداقل برسد اما این تلاش منجربه قطع نویز نشده و فقط میزان آن را کاهش داده است.

در بین انواع مختلف پمپ خانگی، درحال حاضر تنها پمپ‌ها و بوستر پمپ‌های اینورتردار می‌توانند ادعای بی‌صدا بودن را داشته باشند؛ در واقع تلاش برای حذف صدای پمپ در این مورد موفق بوده است.

بنابراین زمانی که حساسیت نسبت به صدای پمپ بالا باشد و محل نصب آن در داخل یا نزدیک واحد مسکونی باشد بهترین گزینه بوستر پمپ‌های خانگی بی‌صدا هستند.

بوستر پمپ خانگی بی صدا اینورتردار چیست؟

بهتر است پیش از هر توضیح دیگری ابتدا به شکل کلی با پمپ و بوستر پمپ‌های خانگی بی‌صدا آشنا شویم؛ ابتدا باید بدانیم که پمپ بهتر است یا بوستر پمپ…

اگر بخواهیم ساختار، طراحی، سازوکار و عملکرد پمپ‌های معمولی و بوستر پمپ‌ها را به صورت کلی با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توان جدول زیر را تعریف کرد.

ویژگی پمپ معمولی بوستر پمپ
تعریف دستگاهی برای افزایش فشار و انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه دیگر دستگاهی برای افزایش فشار آب در سیستم‌های آبرسانی بزرگتر و پیچیده‌تر
طراحی ساده، معمولاً یک پمپ واحد پیچیده، متشکل از چندین پمپ و سیستم کنترل
کاربرد بیشتر در ساختمان کوچک، با تعداد طبقات پایین و واحدهای کمتر ساختمان‌های کوچک و ساختمان‌های بلند چندطبقه، مجتمع‌ها و آپارتمان‌های بزرگ، برج‌ها، سیستم‌های آبرسانی مرکزی و…
کنترل فاقد سیستم کنترل پیشرفته مجهز به سیستم کنترل هوشمند
فشار فشار خروجی ثابت و محدود بدون بازخورد نسبت خروجی آب سیستم فشار خروجی قابل تنظیم و متناسب با نیاز سیستم (مدیریت دبی و فشار آب براساس مصرف سیستم)
ظرفیت ظرفیت پمپاژ پایین‌تر ظرفیت پمپاژ بالاتر

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه پمپ‌های معمولی نیز می‌توانند در بسیاری از موارد نیاز آبی شبکه موردنظر را تامین کنند امت بوستر پمپ‌ها از هرنظر هوشمندتر، تخصصی‌تر، بهینه‌تر و قوی‌تر هستند.

بوستر پمپ‌های خانگی درواقع بجای یک عدد پمپ از دو یا چند عدد پمپ به شکل موازی به عنوان منبع تغذیه استفاده کرده و سیستم هوشمند آن براساس نیاز شبکه مصرفی و فشار آب، پمپ‌ها را به ترتیب وارد مدار کرده یا از آن خارج می‌کند.

اکنون درنظر بگیرید که این پمپ درکنار قدرت تأمین فشار و مزایایی که دارد به اینورتر مجهز شود و عملکرد آن بی‌صدا باشد؛ بنابراین بوستر پمپ‌های اینورتردار بهترین نوع پمپ آب خانگی هستند.

اینورتر در واقع یک دستگاه الکترونیکی است که سرعت موتور را براساس نیاز سیستم به شکل متناوب تغییر می‌دهد؛ به این ترتیب پمپ‌ تنها در صورت لزوم و به اندازه موردنیاز وارد مدار شده و صدای موتور نیز به این شکل کاهش پیدا می‌کند.

این مدل پمپ‌های داخل واحدی ازنظر طراحی نیز حرفه‌ای‌تر و شکیل‌تر هستند و معمولا به شکل پکیج هستند و یک بدنه یا محفظه دارند که دیگر اجزاء و قطعات را پوشش می‌دهد.

اگر شما هم در انتخاب پمپ بی‌صدای خانگی مناسب و تهیه آن مشکل دارید شرکت پایا گسترش خورشید تابان به عنوان یک مجموعه حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

اهمیت استفاده از پمپ آب خانگی بی صدا

در برخی شرایط مانند زمانی که پمپ آب در طبقات زیرزمین یا پارکینگ قرار دارد می‌توان از صدایی که ایجاد می‌کند چشم‌پوشی کرد؛ اما اگر صحبت از پمپ آب داخل واحدی یا پمپ‌هایی که در داخل ساختمان و نزدیک به واحد قرار می‌گیرند باشد مسئله صدا و ظاهر پمپ اهمیت بسیار بیشتری دارد.

در این شرایط صدای پمپ به راحتی شنیده می‌شود و می‌تواند آرامش ساکنین را مختل کند بنابراین بسیار مهم است که از پمپ‌های داخل ساختمانی بی‌صدا که کمترین نویز را ایجاد می‌کنند استفاده شود.

این پمپ‌ها نتنها از ظاهر بهتری برخوردار هستند بلکه به عنوان یک پمپ خانگی نسبت به دیگر پمپ‌ها از ابعاد کوچک‌تری برخوردار هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را در یک فضای کوچک نصب کرد.

پمپ‌ها یا بوستر پمپ‌های خانگی که به تکنولوژی اینورتر مجهز هستند در کنار حفظ آرامش ساکنین از نظر عملکرد نیز نسبت به پمپ‌های معمولی بازده بسیار بالاتری دارند و از هر نظر بهینه‌تر هستند.

بهترین مدل ‌های پمپ آب خانگی بی صدا

پمپ‌های ساختمانی بی‌‌صدا نیز در سری‌ها و مدل‌های بسیار مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه تعدادی از مدل‌های کاربردی و مناسب این مدل پمپ را معرفی خواهیم کرد.

  • پمپ آب خانگی لئو MAC550

یکی از بهترین پمپ‌ آب‌های خانگی بی‌صدا مدل MAC55 برند لئو است؛ این پمپ به سیستم هوشمند مجهز است و می‌تواند فشار آب را به شکل اتومات تنظیم کند؛ این پمپ از نوع تک فاز است و از طراحی بدنه خاص و وزن سبک برخوردار است.

دبی این پمپ 4.8 مترمکعب برساعت و حداکثر هد آن حدود 40 متر است؛ این پمپ قابلیت تنظیم از راه دور را دارد که از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند و می‌تواند فشار را تا 10 بار تحمل کند.

پمپ آب لئو MAC55 به عنوان یک پمپ کوچک بی‌صدا یکی از بهترین پمپ‌ها برای تقویت فشار آب واحدهای مسکونی، اداری و تجاری است و به سیستم حفاظتی نیز مجهز است.

پمپ آب خانگی بی صدا پایا گسترش

 

  • پمپ آب خانگی ESYBOX داب

پمپ آب خانگی ایزی باکس برند داب یکی دیگر از بهترین پمپ‌های داخل واحدی بی‌صدا است که طراحی ظریف و کمجایی دارد و از وزن نسبتا سبکی نیز برخوردار است.

این پمپ از نوع تک‌فاز و قدرت آن معادل 1.55 کیلووات است؛ دبی این مدل پمپ معادل 7.2 مترمکعب برساعت و حداکثر هد آن تقریبا 35 متر است؛ این پمپ قابلیت طراحی به شکل بوستر پمپ را نیز دارد.

پمپ آب اینورتردار ESYBOX داب، استانداردهای CE اتحادیه اروپا به عنوان یک پمپ خانگی بی‌صدا را دارد و می‌تواند فشار کاری تا 8 بار و دمای مایع را تا 40 درجه سانتیگراد تحمل کند.

  • پمپ آب خانگی ESYBOX MINI داب

به عنوان یکی دیگر از کاربردی‌ترین انواع پمپ‌ آب‌های ساختمانی بی‌صدا می‌توان پمپ آب مینی ایزی باکس داب را معرفی کرد؛ وزن این پمپ حدودا 14 کیلوگرم است که آن را به یک پمپ کوچک و سبک داخل واحدی تبدیل کرده است.

حداکثر دبی این پمپ معادل 4.2 مترمکعب برساعت و حداکثر هد آن حدود 55 متر است؛ این پمپ نیز از نوع پمپ‌های تک‌فاز است و توان آن 0.85 کیلووات است.

پمپ خانگی ESYBOX MINI داب قابلیت کوپل شدن به عنوان بوستر پمپ را نیز دارد و به عنوان یک پمپ اینورتردار حداکثر میزان صدایی که تولید کند 45 دسیبل است که یک صدای بسیار پایین محسوب می‌شود.

نکات مهم در انتخاب پمپ آب خانگی بی صدا

انتخاب پمپ آب خانگی بی‌صدا یک انتخاب حساس است چراکه این پمپ نتنها باید بتواند فشار موردنیاز واحد را تامین کند بلکه باید از هرنظر مناسب استفاده در داخل ساختمان باشد؛ بنابراین در انتخاب این پمپ به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • توان پمپ باید با تعداد طبقات ساختمان، تعداد شیرآلات، میزان مصرف آب مجموعه و… در تناسب باشد.
  • هد پمپ باید با ارتفاع واحد یا طبقه‌ای که پمپ قرار است در آن نصب شود تناسب داشته باشد.
  • دبی پمپ باید فشار آب شبکه در تناسب باشد.
  • در انتخاب پمپ به جنس پروانه آن توجه داشته باشید که براین اساس پروانه‌های استیل کمترین صدا را تولید می‌کنند و بعد از آن پروانه‌های برنجی و پلاستیکی قرار دارند.
  • هرچقدر که پمپ بدنه باکیفیت‌تر و عایق‌بندی بهتری داشته باشد صدای کمتری ایجاد می‌کند.
  • پمپ‌های چندمرحله‌ای با تعداد پروانه بیشتر صدای کمتری تولید می‌کنند.
  • واحد سنجش صدای پمپ دسیبل است؛ در انتخاب پمپ داخل واحدی دقت کنید هرچقدر این عدد کمتر باشد صدای پمپ نیز کمتر است.
  • ابعاد و وزن پمپ باید با محل یا فضای نصب آن تناسب داشته باشد؛ در مورد پمپ‌های داخل ساختمانی هرچقدر پمپ کوچک‌تر و سبک‌تر باشد بهتر است.
  • هرچقدر که پمپ خانگی راندمان بالاتر و مدل مدرن‌تر و مجهزتری داشته باشد مصرف انرژی و هزینه نگهداری آن کمتر است.
  • جنس پمپ خانگی بی‌صدا نیز باید در برابر عوامل و شرایط محیطی نامساعد مانند رطوبت، خوردگی، فشار، ضربه و… مقاوم باشد و…

راهنمای خرید پمپ آب خانگی بی‌ صدا از شرکت پایا گسترش خورشید تابان

پمپ‌های کوچک داخل واحدی کمک می‌کنند که حتی در صورت فشار پایین آب در کل ساختمان، واحد شما از فشار آب مناسب برخوردار باشد؛ همچنین در صورتی که این پمپ از نوع بوستر پمپ اینورتردار باشد دیگر نیازی نیست نگران نوسان فشار یا صدای آزاردهنده پمپ باشید.

این پمپ‌ها با طراحی پکیجی و خاص خود نتنها فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند بلکه از نظر ظاهری نیز مناسب هستند و منظره زننده‌ای را ایجاد نمی‌کنند؛ اما این مزایا و ویژگی‌های مثبت در مورد هر نوع پمپ خانگی صدق نمی‌کند.

باتوجه به گسترش استفاده از پمپ‌های خانگی بی‌صدا امروزه تولید‌کننده‌های متعددی این پمپ‌ها را تحت عنوان برندهای مختلف تولید و عرضه می‌کنند اما مسلما کیفیت ساخت تمامی این برندها در سطح استاندارد نیست.

ازطرفی در صورتی می‌توانید از پمپ آب خانگی بی‌صدا عملکرد مطلوب و بازده بالا را انتظار داشته باشید که پیش از خرید، شرایط واحد و ساختمان موردنظر به شکل تخصصی مورد آنالیز قرار بگیرد و یک انتخاب حرفه‌ای داشته باشید.

باتوجه به این موضوع به عنوان یک خریدار غیرمتخصص بهتر است که خرید پمپ کوچک خانگی خود را از مراکز معتبر انجام دهید که در این زمینه می‌توانید به مجموعه پایا گسترش خورشید تابان اعتماد کنید.

این مجموعه انواع پمپ خانگی بی‌صدا را از بهترین برندهای موجود ازجمله لئو، داب و… به عنوان نمایندگی رسمی عرضه می‌کند و می‌توانید پمپ موردنظر خود را با ضمانت کیفیت خریداری کنید.

همچنین تیم پشتیبانی مجرب این شرکت مشتریان خود را از یک مشاوره تخصصی پیش از خرید بهره‌مند می‌کنند؛ به این شکل براساس نیاز واحد ساختمانی و بودجه خود می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا