میراثی از ارتش ایران / ششصدمین مرسدس بنز G کلاس تولید شد /عکس

به انتشار از سایت خبری بصیرت :
امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز روز سهشنبه اعلام کرد که این شرکت ششصدمین خودروی G کلاس خود را تولید کرده است. ششصدمین شاسیبلند یک مدل تمام برقی G۵۸۰ با فناوری EQ و به رنگ مشکی ابسیدین متالیک (Obsidian Black metallic) است که چند روز پیش در گراتس اتریش (جایی که تمام G کلاسها ساخته میشوند) از خط مونتاژ خارج شد. مرسدس قصد دارد به جای نگهداری آن، این خودرو را به یک مشتری بفروشد.
در دهه ۱۹۷۰، این خودرو توسط محمدرضا پهلوی که جزو مهمترین سهامداران مرسدسبنز بهحساب میآمد، سفارشیسازی شد. بنا به درخواست دایملر، قرار بود ۲۰ هزار وسیله نقلیه جهت استفاده نظامی و برای پهلوی تولید شود. این سفارش کار آسانی نبود و دایملر را وادار کرد تا برای تحقق آن به آن سوی اقیانوسها برود. پس از سالها آزمایش، نمونه اولیه ۲۸۰ GE بهعنوان خودرویی نظامی در سال ۱۹۷۹ عرضه شد.
طولی نکشید که مرسدس متوجه شد با اندکی اصلاح، میتوان این خودرو را که برای ارتش ایران توسعه داده بود، بهعنوان یک خودروی عادی عرضه کرد. با توجه به تقاضاهای مختلف، این خودرو در سال ۱۹۹۸ تغییر نام داد و به G-Class امروزی تبدیل شد.
جهت اطلاع بیشتر درباره این مکعب دوست داشتنی میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.
رشد چشمگیر G کلاس و موفقیت در بازار
این نقطه عطف قابل توجه است، نه فقط به این دلیل که ۶۰۰ هزار یک عدد رند و خوب است. دو سال پیش بود که مرسدس تولید ۵۰۰ هزارمین G واگن را جشن گرفت و یک مدل منحصربهفرد با تم رترو را به نمایش گذاشت که الهامبخش G-Class Edition Stronger Than the ۱۹۸۰s شد. تولید ۱۰۰ هزار شاسیبلند لوکس دیگر در چنین مدت کوتاهی، نشاندهنده رشد جدی برای این برند است.
برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که حدود سه سال طول کشید تا مرسدس از ۴۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار دستگاه برسد. اگرچه S کلاس و E کلاس مدت زمان زیادی است که در حال تولید هستند، اما این شاسیبلند با الهام از طراحی نظامی، به گوهر خط تولید مرسدس تبدیل شده که با قیمتهای بسیار بالا و لیستهای انتظار طولانی همراه است.
شخصیسازی و وفاداری به ریشهها
طبق گفته مرسدس، G کلاس شخصیسازیشدهترین خودرو در خط تولید است. به گفته این شرکت، بیش از ۹۰ درصد خریداران حداقل یک گزینه سفارشی Manufaktur را انتخاب میکنند. تقاضا برای رنگهای انحصاری نیز افزایش یافته و از سال گذشته، خریداران توانستهاند به لطف برنامه شخصیسازی، از میان بیش از ۲۰ هزار رنگ یکی را انتخاب کنند.
اگرچه G واگن از زمان اولین رونمایی خود در سال ۱۹۷۹ به شدت تکامل یافته است، اما معتقدیم که موفقیت آن به تواناییاش در حفظ ریشههایش نسبت داده میشود. ظاهر این شاسیبلند برای تقریباً ۵۰ سال اساساً بدون تغییر باقی مانده است؛ یک شاهکار باورنکردنی با توجه به الزامات ایمنی و آیرودینامیکی امروزی. در حالی که G کلاس بسیار قویتر و لوکستر شده است، اما همچنان قدرت آفرود خود را با یک شاسی نردبانی مناسب و سه دیفرانسیل قفلشونده حفظ کرده است.
به امید تولید میلیونی G کلاس و فراتر از آن!
منبع: motor۱
۳۲۲