رپورتاژ

قرص ماشین ظرفشویی انقلابی در شستشوی با کیفیت ظروف

در دنیای پر مشغله امروز، شستشوی ظروف به امری طاقت‌فرسا تبدیل شده است. به همین دلیل، استفاده از ماشین ظرفشویی به یک ضرورت تبدیل شده است. اما برای داشتن ظروفی تمیز و درخشان، انتخاب شوینده مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با قرص ماشین ظرفشویی

قرص‌های ماشین ظرفشویی با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، انقلابی در دنیای شستشو ایجاد کرده‌اند. این قرص‌ها با قدرت شویندگی فوق‌العاده، به طور کامل چربی‌ها، لکه‌ها و بوهای نامطبوع را از ظروف شما پاک می‌کنند. با ما همراه باشید تا گذری در دنیای قرص های ماشین ظرفشویی داشته باشیم.

قرص ماشین ظرفشویی چگونه ساخته شد؟

در ابتدا یعنی زمانی که ماشین ظرفشویی تولید شد، تنها شوینده ای که برای این دستگاه ساخته شده بود نوعی پودر بود که حاوی مقداری جوش شیرین و عصاره لیمو و کمی گلیسیرین و همچنین مقداری چربی حیوانی بود. اما در ادامه با استفاده از پودر خاکستر و سایر ترکیباتی که گفته شد، پودر بهتری تولید شد که ظروف را بهتر میشست.

بعد از مدتی که مایع شوینده ماشین لباسشویی تولید شد، برای ماشین ظرفشویی هم شوینده ای به شکل مایع تولید کردند که به نام ژل ماشین ظرفشویی شناخته میشود. ژل بخاطر حلال بودن سریعتر در آب می تواند از پودر بهتر عمل کند اما مشکل بزرگی داشت که آن همین زود حل شدن و تخلیه شدن سریعش بود.

مشکل پودر این بود که بر روی ظروف لک بجای میگذاشت و ژل برای شستشوهای بلند مدت که نیاز هست شوینده زمان بیشتری در مدار شستشو بماند، اصلا گزینه مناسبی نبود. در ادامه شرکت ها با تحقیق و بررسی متوجه شدند که شوینده جدیدی باید تولید کنند که حاوی پودر و ژل باشد و هر کدام در زمان مشخص وارد مدار شستشو شوند.

قرص ظرفشویی چیست و چه زمانی استفاده می‌شود؟

قرص ماشین ظرفشویی به نوعی شوینده مخصوص ماشین‌های ظرفشویی است که به شکل مکعب مستطیل و بصورت گچی و بالشتکی ژلی است. قرص‌ها طوری فرموله شده‌اند تا بالاترین کیفیت شستشو را برای ماشین ظرفشویی تأمین کنند. به همین خاطر است که وقتی از قرص ظرفشویی به‌جای دیگر شوینده‌ها مانند ژل یا پودر استفاده می‌کنید، ظروف درخشان‌تری را از ماشین ظرفشویی خود خارج خواهید کرد. البته با توجه به این که در هر دوره شستشو باید یک قرص کامل در ماشین قرار بگیرد، بهتر است زمانی از قرص استفاده شود که ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی شما از ظروف چرب و کثیف پر شده باشد.

قرص های همه کاره از چند قسمت تشکیل شده اند؟

قرص های ماشین ظرفشویی عموما از سه قسمت تشکیل شده و هر قسمت وظیفه خاصی دارد که به ترتیب در آب آزاد میشوند. روی این قرصها روکش ژلاتینی است و خود به خود در زمان مشخص این روکش در آب حل میشود و قسمت سفید بعد از آن ژل آبی و در آخر قسمت قرمز آزاد میشوند.

مدلهای مختلف قرص ماشین ظرفشویی

قسمت سفید (پودر) قرص ماشین ظرفشویی

این پودر حاوی آنزیم های خاصی است که چربی ها و لکه های قدیمی را به راحتی شسته و پاک میکند.

این پودر سفید نمک نیست و بخشی از قرص است که فقط وظیفه آن از بین بردن لکه هاست ولی وظیفه نمک کنترل املاح آبی است که برای شستن ظروف وارد ماشین ظرفشویی میشود.

قسمت آبی (ژل) قرص ماشین ظرفشویی

ژل ملایم  شست و شو می کند و همین باعث شده تا برای ظروف شیشه ای و کریستال بسیار مناسب باشد. این قسمت که بصورت ژل است لکه های ظروف کریستالی را بدون ایجاد خط و خش پاکسازی می کند. قسمت آبی در مرحله دوم و بعد از قسمت سفید می شود.

قسمت آبی رنگ که محتوای ژل هستند توانایی آن را دارند که لکه های باقی مانده روی ظروف را پاکسازی می کند و به براق شدن ظروف کمک می کند.

قسمت قرمز(مایع روغنی شکل) قرص ماشین ظرفشویی

قسمت قرمز رنگ قرص ها حاوی ترکیبات براق کننده و شفاف کننده هستند. همچنین باعث خوش بو شدن ظروف و مراقبت از نقش و رنگ ظروف می شود. این مایع قرمز رنگ در شکل مایع چرب است که باعث می شود لک یا خط و خش روی ظروف حساس ایجاد نشود و در پایان شست و شو یک روکش محافظتی روی ظروف ایجاد می کند.

ویژگی های قرص ماشین ظرفشویی باکیفیت

قرص ماشین ظرف شویی بر اساس فرمولی تولید شده است تا به راحتی قادر به شستشو خوب باشد.

هر یک از قرص های ماشین ظرفشویی دارای مقادیر مشخص شوینده یک میزان معین از ظروف برای شستشو می باشد. این قرص ها همچنین دارای پوشش مقاوم در برابر رطوبت و گرمای محیط هستند.

اکثر قرص های ماشین ظرفشویی طوری طراحی شده اند تا قابلیت استفاده در انواع آب ها را داشته باشند اما گاهی اوقات برای آب های خیلی سخت ممکن است به نوع خاصی از قرص های ماشین ظرفشویی نیاز باشد.

قرص های ماشین ظرفشویی اغلب دارای چندین آنزیم می باشند که این آنزیم ها در شستشوی بهتر ظروف کمک خواهند کرد. به دلیل وجود ترکیبات مختلف در قرص لکه های روی ظروف بهتر پاک می شوند و ظروف پس از شستشو براق خواهند شد.

بهتر است از نصف کردن قرص ها خودداری کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از قرص به براق کننده ظروف و نمک ماشین ظرفشویی نیاز نخواهید داشت.

 

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی دارای اندازه مشخص می باشد به همین دلیل در صورت استفاده از آن ها برای شستشوی ظرفها مراحل اندازه گیری شوینده و پر کردن قسمت توزیع کننده شوینده در هنگام استفاده از این دستگاه حذف خواهند شد.

برای استفاده از این قرص کافیست این قرص را با پایه پودری و ژلی به راحتی در بخش مناسب دستگاه قرار داد.

استفاده از قرص علاوه بر راحتی استفاده دارای مزایای بسیار نیز می باشد که می توان از این بین آنها به عملکرد فوق العاده این شوینده ها برای پاکسازی لکه های سرسخت و چسبنده اشاره کرد.

قرص های ماشین ظرفشویی دارای امکانی به نام توپ های قدرتمند هستند که این امکان به چربی زدایی و تمیز کردن دستگاه ماشین ظرفشویی علاوه بر شستن ظروف اشاره دارد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که در طول مدت زمان استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی دکمه مرتبط با استفاده از قرص باید فعال باشد.

مقایسه قرص ماشین ظرفشویی با دیگر انواع شوینده ها

قرص های ماشین ظرفشویی در مقایسه با شوینده های معمولی و ژل ها دارای قدرت پاک کنندگی بیشتری هستند، اما این شوینده نسبت به دیگر انواع شوینده های ماشین های ظرفشویی دارای قیمت بالاتری هستند و برای پاکسازی کامل لکه ها به زمان بیشتری نیاز دارند.

قرص های ماشین ظرفشویی در رابطه با مقدار استفاده دارای انعطاف کمتری می باشد اما دیگر شوینده های ماشین ظرفشویی را می توان با توجه به میزان ظرف ها در دوزهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

از بهترین برندهای قرص ماشین ظرفشویی میتوان به قرص ماشین ظرفشویی فینیش و قرص ماشین ظرفشویی فیری اصل اشاره کرد

مزایای استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی

بهترین ماده شوینده برای ماشین ظرفشویی، ماده‌ای است که سخت‌ترین لکه‌ها را از‌بین ببرد و در عین‌حال باعث تغییر رنگ و خش افتادن روی ظروف نشود. قرص ماشین ظرفشویی اصل، جزو یکی از ماده‌های شوینده خوب برای ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. مزیت های دیگر استفاده از این قرص به ترتیب زیر است:

  • استفاده آسان
  • تنوع زیاد در برند و مدل
  • قدرت پاک‌کنندگی بالا
  • درخشندگی ظروف

مهم‌ترین مزیت قرص نسبت به سایر مواد شوینده، قابلیت استفاده آن در همه مدل‌های ماشین ظرفشویی است. این موضوع اهمیت بسیاری در سلامت ماشین ظرفشویی دارد. اگر از مواد شوینده نا‌مناسب استفاده شود، موجب آسیب دیدن ماشین ظرفشویی خواهد شد.آگاهی از مزایا و معایب استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باعث استفاده بهتر از دستگاه می‌شود.

معایب استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فقط محدود به مزایای آن نمی باشد. از معایب قرص ماشین ظرفشویی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • قیمت بالاتر قرص نسبت به پودر و ژل ماشین ظرفشویی
  • کنترل نداشتن بر مقدار مناسبی از ماده شوینده با توجه به حجم ظروف

درصورتی‌که حجم ظرف های کثیف کم باشد، قرص های ماشین ظرفشویی به دلیل اینکه حاوی مواد شوینده بیشتری هستند، باعث تغییر رنگ ظرف ها شده و به احتمال زیاد پس از اتمام شستشو، مقداری از مواد شوینده روی ظرف ها باقی می‌ماند.

بهترین مارک قرص ماشین ظرفشویی خارجی

خرید اینترنتی انواع قرص ماشین ظرفشویی

بعد از اینکه با نکات مهم و همچنین مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینرتنتی معتبر مثل ارس یاب بروید و انواع مختلف برندهای قرص ماشین ظرفشویی خارجی اصلی را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

قرص ها و سایر محصولات مرتبط با ماشین ظرفشویی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند، دارای ضمانت اصالت کالا هستند و از نظر کیفیت سطح بسیار بالایی دارند و از کشورهای اروپایی وارد میشوند. تنوع قیمت و مدل و برند قرص ماشین ظرفشویی هم در فروشگاه ارس یاب بسیار بالاست و می‌تواند هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به سایت ارس یاب بروید و محصولات ظرفشویی مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، برای شما ارسال شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا