رپورتاژ

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت انواع سایبان و موتور کرکره برقی

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت انواع سایبان و موتور کرکره برقیدو نمونه از سازه های مدرن و پیشرفته ای که امروزه در اماکن گوناگونی نظیر: کافه ها، رستوران ها، ویلاها، منازل، مغازه ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، کرکره و سایبان برقی است. این دو سازه، با اینکه کاربردهای متفاوتی را ارائه می دهند، اما تنها وجه مشترک آن ها، یکسان بودن موتورشان است.

با این حال، ممکن است در هر نوع کرکره یا سایبان برقی، موتور خاصی به کار گرفته شده باشد. از طرف دیگر قیمت این موتورها نیز متفاوت است. در این مقاله، به بررسی انواع سایبان برقی و اینکه چه عواملی بر روی قیمت آن تاثیرگذار است، پرداخته می شود. همچنین در ادامه شما را سایبان باغی و مدل های مختلف آن آشنا می کنیم.

سایبان برقی چیست؟

سایبان برقی (سایبان جمع شونده)، به عنوان یکی از مدرن ترین و پرکاربردترین سازه ها به عنوان عایق حرارتی و محافظ است که جایگزین مناسبی برای سایبان های دستی به شمار می رود. این سازه با داشتن سقفی از جنس پارچه (برزنتی، پی وی سی و غیره) یک فضای امن برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، بارش برف و باران و غیره ایجاد کرده و با سایه ای که درست می کند، یک فضای خنک را به ارمغان می آورد. بیشترین کاربرد سایبان برقی را می توان در رستوران ها، کافی شاپ ها، حیاط، پارکینگ و مکان های این چنینی مشاهده کرد.

سایبان برقی چیست؟

سایبان برقی با داشتن یک موتور الکتریکی، قابلیت باز یا جمع شدن را به صورت اتوماتیک و یا به وسیله یک ریموت کنترل، دارد. در مواقعی که پارچه سایبان باز می شود، یک فضای ایده آل را ایجاد می کند. همچنین بسته شدن سایبان برقی به این صورت است که چتر یا همان پارچه آن، به صورت منظم به طرف دیواری که سایبان روی آن نصب شده است، جمع می شود. در ادامه برخی از انواع سایبان برقی را نام می بریم:

  • سایبان برقی ماشین
  • سایبان برقی بازویی
  • سایبان برقی حیاط
  • سایبان برقی مغازه
  • سایبان باغی (چتر باغی)

انواع موتور سایبان برقی

اصلی ترین جزء در انواع سایبان برقی، موتور آن است که وظیفه آن، تنظیم نحوه کارکرد سایبان می باشد. موتور سایبان برقی دارای انواع مختلفی است و برای اینکه بهترین موتور روی سایبان نصب شود، توجه به یک سری نکات کلیدی حائز اهمیت است. در انتخاب موتور سایبان برقی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • تعداد باز و بسته شدن سایبان در طول روز
  • وزن تیغه های سایبان
  • UPS
  • برق اضطراری
  • کنترل سرعت
  • و موارد دیگر

معمولا موتور سایبان برقی، در دو نوع توبلار و ساید به بازار عرضه می شوند که در این بین، موتور توبلار بیشترین استفاده را بین انواع سایبان های برقی دارد. توجه داشته باشید که این دو موتور علاوه بر استفاده در سایبان برقی، در انواع کرکره برقی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه شما را با مشخصات و ویژگی های هر یک از این دو موتور آشنا می کنیم.

انواع موتور سایبان برقی

موتور سایبان برقی توبلار

موتور توبلار دو نوع است: نوع اول لوله ای شکل است و داخل لوله تیوب سایبان قرار می گیرد. این موتور با توجه به وزن کمی که دارد (140 کیلوگرم) گزینه مناسب تری برای استفاده در سایبان های برقی هستند. نوع دوم بیشتر برای کرکره برقی های با وزن 500 کیلوگرم که کاربرد صنعتی دارند، استفاده می شود. توجه داشته باشید که موتور توبلار سایبان برقی، از تمام موتورهای موجود در بازار ارزان تر است.

موتور سایبان برقی ساید

موتور سایبان برقی ساید که به موتور راست نیز معروف است، شکل کتابی دارد. امکان نصب این موتورها روی تیغه های سنگین وزن میسر است. این موتور نیز دارای دو مدل یو پی اس دار و بدون ups است. همچنین دارای سیستم پاراشوت است تا در مواقعی که موتور مشکل پیدا کرد، سایبان سقوط نکند.

نکته قابل توجهی که در این بین باید به آن اشاره کنیم این است که، چنانچه قصد دریافت اطلاعاتی در رابطه با قیمت بهترین موتور کرکره برقی و سایبان دارید، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت متین هوشمند مراجعه کنید.

عوامل موثر بر قیمت سایبان برقی

مواردی از جمله: نوع موتور، پارچه سایبان، ابعاد سایبان و غیره تاثیر قابل توجهی بر قیمت سایبان برقی دارند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این موارد شرح می دهیم:

  • ابعادهر میزان که سفارش سایبان در ابعاد بزرگتری صورت گیرد، قیمت سایبان و نصب آن بیشتر خواهد بود. معمولا ابعاد استاندارد سایبان 4*4 و 4*5 است.
  • موتور: از آنجایی که موتور، قلب سایبان است، ممکن است کمی گران باشد. اما با استفاده از موتور تولار، هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم موتور با کیفیتی خریداری نموده اید.
  • پارچهنوع پارچه و جنس آن نیز روی قیمت سایبان برقی تاثیرگذار است. بهترین پارچه، پی وی سی است که ساخت کشور چین می باشد. البته پارچه های برزنتی نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ضد آب می باشند.

عوامل موثر بر قیمت سایبان برقی

چتر و سایبان باغی

سایه بان چتری و باغی را می توان از محبوب ترین سایبان های موجود در بازار معرفی کرد. سایبان باغی در ابعاد کوچک و بزرگ و دو نوع پایه وسط و پایه کنار عرضه می شود. در سایبان های پایه وسط، عموما پایه در مرکزیت میز و داخل حفره ای قرار می گیرد و مزاحمتی برای افراد به وجود نمی آورد؛ در مدل پایه کنار، پایه در کنار سازه قرار می گیرد. لازم به ذکر است، با توجه به نیاز کاربر می توان پایه های سایبون باغی را چرخ دار کرد تا امکان جابه جایی آنها به راحتی فراهم شود.

با توجه به فضا بزرگ و مناسبی که این سایبان ها فراهم می کنند، این سازه برای امکانی مانند کافه ها و رستوران ها بسیار مناسب است. امروزه در اکثر روف گاردن ها و فضاهای باز کافه و رستوران ها، از این سازه جهت جلوگیری از تابش نور خورشید و بارش باران استفاده می شود.

چتر و پارچه سایبان های باغی عموما نانو و ضد آب است. لازم به ذکر است در داخل چتر سایبان های باغی، امکان نور پردازی مخفی بوسیله لامپ های LED جهت روشنایی در شب وجود دارد.

جمع بندی

انواع سایبان های برقی و دستی، فضایی مناسب و جذاب برای گذراندن اوقات فراغت در محیط های روباز فراهم می کند. از این سازه می توان در فضا و محیط هایی همچون تراس، بالکن، حیاط، باغ، روف گاردن و غیره استفاده کرد. چتر سایبان ها در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه می شود؛ در زمان خرید این سازه حتما به جنس پارچه و چتر آن توجه کنید تا طول عمر مفید سایبان بلند مدت باشد.

متین هوشمند (https://matinhooshmand.com) به عنوان یکی از بهترین مراکز فروش و نصب انواع سایبان، کرکره و درب اتوماتیک با بیش از یک دهه سابقه موفق، معتبرترین عرضه کننده انواع سایبان برقی، باغی و چتری است. این مجموعه با بیش از 1000 پروژه اجرایی، کلیه امور مربوط به نصب و اجرا انواع سایبان را با بالاترین کیفیت، همراه با گارانتی و ضمانت نامه کتبی ارائه می دهد. همچنین این مجموعه ارائه دهنده بهترین مشاوره جهت انتخاب نوع سایبان، جنس چتر و پارچه و موتور مناسب برای سایبان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا