رپورتاژ

راهنمای جامع ریست ضبط خانگی سونی: از مبتدی تا حرفه‌ای

یکی از روش‌های موثر در تعمیر ضبط خانگی سونی ریست فکتوری یا همان برگشت به اطلاعات کارخانه است. معمولا کاربران در اولین واکنش به ایرادهای مختلف دستگاههای الکترونیکی آنها را ریست می‌کنند، در این مقاله 6 روش موثر و کاربردی ریست کردن ضبط خانگی سونی را به شما آموزش می‌دهیم، اما به دلیل حساسیت این موضوع بهتر است ابتدا بدانیم چه زمانی باید از این روش‌ها استفاده کنیم و ریست کردن چه تغییری در ضبط سونی ما ایجاد می‌کند؟

به این نکته دقت کنید که ریست کردن ضبط خانگی سونی فقط باعث ایجاد تغییرات نرم افزاری می‌شود و در رفع ایرادهای سخت افزاری مثل قطع شدن صدای خروجی و یا خاموش شدن ضبط خانگی سونی اثری نخواهد داشت.

چه زمانی باید ضبط سونی را ریست کنیم؟

شرکت سونی در نقشه فنی که در اختیار متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی خود می‌گذارد از آنها خواسته است که پس از پایان مراحل تعمیر ضبط خانگی سونی و قبل از برگشت دادن به مشتری، دستگاه را ریست کنند.

ریست کردن ضبط خانگی سونی باعث می‌شود تمام اطلاعات و تنظیمات قابل تغییر توسط مصرف کننده به مقادیر اولیه برگشت پیدا کند. 

این تنظیمات عبارتند از:

  • تنظیمات مختلف صدای خروجی (اکولایزر و تقسیم بندی بلندگوها)
  • اطلاعات نمایش داده شده در دیسپلی دستگاه
  • فاکتورهای مربوط به تصویر خروجی

همه این تنظیمات در گزینه‌های مختلف قابل تغییر هستند و می‌توانید نسبت به سلیقه و نیاز خود آنها را تغییر دهید، اما با ریست کردن ضبط خانگی سونی همه آنها به یکباره به شکل اولیه خود برگشت داده می‌شوند.

6 روش مختلف برای ریست کردن ضبط خانگی سونی

در عموم مدل‌های ضبط خانگی سونی، ریست کردن با فشار دادن 3 کلید مختلف روی پنل دستگاه انجام می‌شود. انتخاب 3 کلید مختلف و نحوه فشار دادن آنها که باید پشت سرهم و بدون وقفه باشد به این دلیل است که عمل ریست کردن ضبط سونی به صورت سهوی و اتفاقی انجام نشود و حتما با خواست مصرف کننده باشد.

ریست ضبط خانگی سونی

در جدول زیر 6 روش مختلف برای ریست کردن ضبط سونی درج شده است:

روش کار در همه آنها به این شکل است که باید ابتدا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید که مراحل راه اندازی اولیه انجام شود. سپس سه کلید را به صورت تقریبا هم‌زمان فشار دهید. عبارت (COLD RESET) نمایش داده می‌شود و عملیات ریست انجام خواهد شد.

               کلید اول                 کلید دوم                کلید سوم
روش اول                 STOP                  ENTER                POWER
روش دوم                 STOP                  EJECT                POWER
روش سوم                 STOP  

DISPLAY

       DVD TOP MENU
روش چهارم                 STOP         DVD TOP MENU                POWER
روش پنجم                 STOP                DISPLAY               GROOVE
روش ششم                 STOP             AMP MENU               POWER

نصب بلوتوث روی ضبط خانگی سونی

فاکتورهایی مثل کیفیت بالای ساخت، توان خروجی بالا، سیستم‌های صوتی سونی را به محبوب‌ترین برند در بین طرفداران سیستم‌های صوتی از مبتدی تا حرفه‌ای تبدیل کرده است. اما سیستم‌های صوتی قدیمی یک مشکل بزرگ دارند و آن نداشتن امکانات ارتباطی جدید مثل بلوتوث و یا پورت USB است. اما جای نگرانی نیست، ما با بالاترین کیفیت این مشکل را برای شما برطرف می‌کنیم.

نصب ماژول بلوتوث روی سیستم‌های مختلف صوتی (مثل ضبط یا سینما خانگی سونی) این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با ابزارهای مختلف مثل گوشی موبایل خود به دستگاه وصل شده و موزیک مورد علاقه خود را پخش کنید. این خدمات با بالاترین کیفیت و بدون مشکلات مختلف (مثل نویزی بودن و یا تاخیر و قطع و صل شدن صدا) انجام می‌شود.

جهت دریافت مشاوره در مورد مشکلات مختلف و تعمیر ضبط خانگی سونی و یا نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی سونی می‌توانید با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی رایان مشاوره رایگان داشته باشید.

www.rayantv.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا