رپورتاژ

خرید ورق استیل بگیر با ضمانت کیفیت

خرید ورق استیل بگیر

هم اکنون عرضه ورق استیل ۴۳۰ توسط تولید کننده‌های مختلفی از مبدا کشورهایی همچون چین، هند و تایوان در بازار استیل ایران صورت می‌گیرد. ما در فروشگاه ایران استیل آنلاین با تولیدکننده‌های مطرحی مانند Tisco، Sumwin، Viraj و Inox همکاری می‌کنیم. مشتریان عزیز می‌توانند به صورت مستقیم از انبار استیل فروشگاه بازدید نمایند و علاوه بر آن به وسیله دستگاه‌های دیجیتال تشخیص آلیاژ و ابعاد از صحت و کیفیت خرید خود اطمینان یابند. جهت هماهنگی بازدید و خرید با شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۲۳۶۲۷ (آقای باقری) تماس بگیرید.

عوامل موثر در قیمت ورق استیل بگیر

از جمله عوامل موثر بر قیمت ورق استیل بگیر ۴۳۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخصات ورق استیل ۴۳۰ مانند ابعاد، ضخامت و وزن
  • کیفیت و استانداردهای محصول :  استفاده از استانداردهای کیفیت بالا و مواد اولیه با کیفیت در تولید ورق استیل بگیر می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.
  • تغییرات قیمت مواد اولیه
  • نرخ تورم و نرخ ارز : عوامل سیاسی و تغییرات ناگهانی نرخ ارز  و همچنین نرخ تورم در بازار ایران می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت ورق استیل بگیر داشته باشد.
  • عرضه و تقاضا در بازار استیل : تقاضا و عرضه بر روی قیمت ورق استیل بگیر تأثیر زیادی دارد. در صورت افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت ورق استیل بگیر افزایش می‌یابد و بالعکس.

ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر ۴۳۰ چیست ؟

ورق استیل بگیر ۴۳۰ (Stainless steel 430) که به ورق ۱.۴۰۱۶ یاAISI 430 نیز شناخته می‌شود،یک فولاد زنگ نزن از آلیاژهای سری ۴۰۰ است. ورق استیل ۴۳۰ از خانواده فولادهای فریتی شناخته شده که مقاومت خوبی در برابر خوردگی داشته و شکل پذیری مناسب دارد.

آنچه که اهمیت تجاری ورق استیل ۴۳۰ را پر رنگ‌تر کرده قیمت مقرون به صرفه آن در کنار ویژگی‌های کاربردی است. قیمت پایین‌ و حفظ ویژگی‌های خاص به دلیل حداقل استفاده از گران ترین اجزای آلیاژی مانند نیکل امکان پذیر شده است. ورق استیل ۴۳۰ در دو نوع خشدار و براق تولید شده و در بازار عرضه می‌شود. در جدول اول، قیمت ورق استیل بگیر و در جدول دوم، قیمت ورق استیل خشدار بگیر از نوع آلیاژ 430 در ضخامت‌ها و ابعاد استاندارد به نمایش گذاشته شده بود. ادامه مطلب مشخصات، ویژگی‌ها و انواع خواص ورق استیل بگیر ۴۳۰ را توضیح خواهیم داد.

خواص ورق استیل 430

ورق استنلس استیل ۴۳۰ به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، ورق استیل بگیر محسوب می‌شود.  ورق استیل بگیر می تواند آهن آلات را جذب کند و شامل ورق‌های استیل سری ۴۰۰ از جمله ورق استیل ۴۳۰، ورق استیل ۴۲۰ و ورق استیل ۴۱۰ می‌شود.

آنچه که باعث افزایش طول عمر محصول و دوام آن می‌شود مقاومت در برابر خوردگی (Corrosion Resistance) است. ورق استیل بگیر ۴۳۰ با داشتن میزان بالای کروم در ساختار خود مقاومت در برابر خوردگی قابل توجه‌ای دارد. اسید نیتریک،  و اسیدهای آلی از جمله موادی هستند که ورق ۴۳۰ در برابر آن‌ها مقاومت نشان می‌دهد. نکته قابل توجه آنکه هر چقدر سطح ورق استیل ۴۳۰ صیقلی‌تر شود، مقاومت در برابر خوردگی آن افزایش می‌یابد.

ترکیبات شیمیایی استنلس استیل 430 چگونه است؟

ورق استیل ۴۳۰ در گروه استیل فریتیک قرار می‌گیرد. به استیل‌هایی فریتیک اطلاق می‌شود که در ساختار آن‌ها نسبت آهن و کروم (Fe – Cr) به عناصر آلیاژی دیگر بسیار بیشتر است. بخش اعظمی از ورق استیل ۴۳۰ از آهن (Fe) ساخته شده است. مابقی عناصر سازنده استیل ۴۳۰ به شرح زیر است.

  • آهن (Fe): بین ۸۰ الی ۸۵ درصد
  • کروم (Cr) : ۱۶ الی ۱۸ درصد
  • نیکل (Ni): کمتر از ۱ درصد
  • کربن (C) : ۰/۱۲ درصد
  • منگنز (Mn) : ۱٪ یا کمتر
  • سیلیکون (Si) : حدود ۱٪
  • سولفور (S) : ۰/۰۳٪ یا کمتر
  • فسفر (P) : ۰/۰۴٪ یا کمتر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا