رپورتاژ

تپ سواپ چیست؟ آموزش کسب درآمد از بازی TapSwap

در دنیای امروز، روش های متعددی برای کسب درآمد وجود دارد. برخی افراد به دنبال شغل های سنتی می روند، در حالی که برخی دیگر به دنبال فرصت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در بازارهای جدید مالی مانند ارز دیجیتال هستند. در این میان تپ سواپ (TapSwap) به عنوان یک پروژه نوآورانه، روش جدیدی را برای کسب درآمد به کاربران خود ارائه می دهد. این پروژه بسیار شبیه به بازی محبوب و ارز not (نات کوین) است که به کاربران این امکان را می دهد تا با انجام بازی های ساده روی تلفن همراه خود، ارز دیجیتال کسب کنند.

از مهم ترین مزایای این پروژه می توان به کسب درآمد آسان و بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه اشاره کرد. با توجه به اینکه پیش از هر اقدامی برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال باید به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید از سرمایه خود محافظت کنید ما در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که تپ سواپ چیست و چه زمانی در صرافی آنلاین ارز دیجیتال لیست خواهد شد.

فهرست مطالب

تپ سواپ چیست؟

بازی تپ سواپ مشابه نات کوین یکی از پروژه های Play-To-Earn ارز دیجیتال محسوب می شود که کاربران در آن با کلیک روی یک دکمه، می توانند توکن TAPS به دست آورند. در حال حاضر نمی توان گفت که آیا این ارز دیجیتال در صرافی های معتبر لیست خواهد شد یا خیر. اما اگر شما هم به دنبال پروژه ای مشابه نات کوین هستید، تپ سواپ فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد رایگان از طریق بازی کردن می باشد.

امکان معاملات اهرم دار و کسب سود از بازار نزولی

آموزش استخراج تپ سواپ (روش های کسب TapSwap)

در حال حاضر ساده ترین راه برای بدست آوردن این ارز دیجیتال، استفاده از ربات تپ سواپ در تلگرام است. می توانید نام آن را در پلتفرم تلگرام جستجو کنید یا به صورت مستقیم وارد ربات تلگرامی Tapswap شوید و آن را فعال کنید.

 پس از عضویت، کارهای زیر را انجام دهید:

  • روی دکمه “Start” کلیک کنید.
  • گزینه “Start now” یا “Play” را از میان سه گزینه ای که پیش روی شما قرار خواهد گرفت انتخاب کنید. (با ورود به این ربات سه گزینه ای که مشاهده می کنید به ترتیب مربوط به شروع بازی، پیوستن به کانال تپ سواپ و راهنمای این پلتفرم است.)

شروع کردن تپ سواپ

  • با ضربه زدن روی نماد Tapswap روی صفحه، می توانید تب سواپ را استخراج کنید.

ماین کردن تپ سواپ

چگونه تپ سواپ بیشتری بدست بیاوریم؟

پس از وارد شدن در ربات تلگرامی تپ سواپ و اجرای آن متوجه برخی گزینه ها در نوار پایین صفحه اصلی خواهید شد که هر کدام از آن ها روشی برای کسب تپ سواپ بیشتر هستند که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم:

گزینه Ref و دعوت از دوستان

گزینه”ref” ، مخفف “referral” به معنی “ارجاع” است. این گزینه به شما امکان می دهد تا لینک یا کد ارجاع خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در صورت استفاده آنها از این لینک یا کد برای معامله در صرافی، کمیسیون یا پاداشی دریافت کنید.

بخش رفررال در تپ سواپ

امکان معاملات اهرم دار بدون لیکویید شدن

گزینه Task و انجام برخی وظایف

بخش Task شامل 3 گزینه Special، Leagues و Ref Tasks می شود که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد.

بخش task در تپ سواپ

گزینه اول – Special

با کلیک روی این گزینه، یک سری از وظایف را مشاهده می کنید. در این بخش می توانید با انجام وظایف مختلف، توکن های تپ سواپ رایگان بیشتری بدست آورید. این وظایف شامل تماشای تبلیغات، انجام نظرسنجی، دعوت دوستان، متصل کردن کیف پول سولانا به نام فانتوم، عضویت در شبکه های اجتماعی تپ سواپ و … است. برای این کار کافی است لیست وظایف موجود را مشاهده و یکی را از میان آن ها انتخاب کنید.

گزینه دوم – Leagues

کاربران با سطح برنزی، بازی را شروع خواهند کرد؛ پس از اینکه توکن های ماین شده توسط کاربر زیاد شود، به یک سطح بالاتر می رود. پس از سطح برنزی، کاربر وارد سطح نقره ای و به همین ترتیب تا سطوح Mythic می تواند پیش برود. به ازای دست یافتن به هر کدام از این سطوح، پاداشی به صورت توکن های TAPS به او تعلق می گیرد که با فشردن دکمه Claim می تواند آنها را برداشت کند و به مجموع توکن های خود بیفزاید.

گزینه سوم – Ref Tasks

در این قسمت می توانید پاداشی که در قبال دعوت از دوستان خود دریافت کردید را برداشت کنید و به مجموع توکن های TAPS خود اضافه کنید. اگر یک نفر را دعوت کرده باشید 2500 توکن TAPS، اگر 3 را دعوت کرده باشید 50000 توکن TAPS دریافت خواهید کرد. اگر بتوانید تعداد نفرات بیشتری را دعوت کنید، در این بخش پاداش بیشتری برای شما در نظر گرفته می شود که مقدار آن در جدول زیر مشخص شده است.

تعداد کاربران دعوت شده پاداش (توکن TAPS)
۱ نفر ۲۵۰۰
۳ نفر ۵۰۰۰۰
۱۰ نفر ۲۰۰۰۰۰
۲۵ نفر ۲۵۰۰۰۰
۵۰ نفر ۳۰۰۰۰۰
۱۰۰ نفر ۵۰۰۰۰۰
۵۰۰ نفر ۲۰۰۰۰۰۰
۱۰۰۰ نفر ۲۵۰۰۰۰۰
۱۰۰۰۰ نفر ۱۰۰۰۰۰۰۰
۱۰۰۰۰۰ نفر ۱۰۰۰۰۰۰۰۰

گزینه Boost و دریافت جوایز روزانه

گزینه Boost در تپ سواپ به شما امکان می دهد تا سرعت و میزان استخراج توکن خود را به طور موقت افزایش دهید. این گزینه با استفاده از توکن های TAPS که در پلتفرم تپ سواپ کسب می کنید، فعال می شود. دو نوع Boost در تپ سواپ وجود دارد:

  • Taping Guru: این نوع Boost سرعت ضربه زدن شما را برای مدت زمان مشخصی افزایش می دهد و می توانید در مدت زمان کوتاه تر، توکن های بیشتری استخراج کنید. به طور مثال اگر با یکبار کلیک کردن روی صفحه 5 توکن TAPS ماین می شود؛ با فعال کردن این قابلیت می توانید با هر بار کلیک 25 توکن TAPS ماین کنید.
  • Full Tank: این قابلیت محدودیت استخراج شما را برای مدت زمان مشخصی از بین می برد و قادر خواهید بود بدون محدودیت، به استخراج توکن ادامه دهید.

بخش boost در تپ سواپ

گزینه Stats

گزینه Stats در تپ سواپ به شما امکان می دهد تا اطلاعات آماری مفیدی در مورد عملکرد خود در پلتفرم و همچنین وضعیت کلی پروژه تپ سواپ را مشاهده کنید. اطلاعاتی که می توانید در بخش Stats بدست بیاورید شامل موارد زیر است:

  • Total Touches : تعداد کل دفعاتی که کاربران در پلتفرم ضربه زده اند.
  • Total Players : تعداد کل کاربرانی که در پلتفرم تپ سواپ ثبت نام کرده اند.
  • Daily Users : تعداد کاربرانی که در 24 ساعت گذشته در پلتفرم فعال بوده اند.
  • Total Share Balance : تعداد کل توکن هایی که توسط کاربران در پلتفرم استخراج شده است.

اطلاعات آماری در تپ سواپ

توکن تپ سواپ (TAPS) چیست؟

توکن TAPS ارز دیجیتال بومی پلتفرم تپ سواپ است که کاربردهای مختلفی را در سیستم دارد. برخی از مهم ترین وظایف توکن تپس عبارت است از:

حاکمیت: دارندگان توکن TAPS می توانند در فرآیند تصمیم گیری در مورد آینده اکوسیستم تپ سواپ مشارکت کنند. این کار از طریق رای گیری در مورد پیشنهادات حاکمیتی انجام می شود. هر چه تعداد توکن های تپ سواپ که یک فرد در اختیار دارد بیشتر باشد، قدرت رای او نیز بیشتر خواهد بود.

کسب درآمد: سیستم توزیع سود به دارندگان توکن این امکان را می دهد تا درصد مشخصی از کارمزد تراکنش های انجام شده روی پلتفرم را دریافت کنند. این امر، تشویقی برای سرمایه گذاری بلندمدت و مشارکت در اکوسیستم است.

دسترسی به خدمات: در آینده، ممکن است از توکن تپ سواپ برای دسترسی به خدمات و ویژگی های مختلف در اکوسیستم تپ سواپ استفاده شود. به عنوان مثال، ممکن است برای پرداخت کارمزد تراکنش ها کاربرد داشته باشد.

قیمت تپ سواپ چقدر است؟

تپ سواپ هنوز راه اندازی نشده و صرافی ای آن را لیست نکرده است؛ بنابراین نمی توان برای آن قیمتی در نظر گرفت.

استخراج تپ سواپ

تفاوت نات کوین و تپ سواپ

نات کوین و تپ سواپ هر دو ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین هستند که کاربران با انجام بازی های ساده می توانند آن ها را بدست بیاورند. با این حال، بین این دو پروژه تفاوت های کلیدی وجود دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • نات کوین روی بلاکچین تون راه اندازی شده است اما تپ سواپ از بلاکچین سولانا استفاده می کند؛ بدین ترتیب اگر گاها عباراتی مانند «تپ سواپ سولانا» یا «تپ سواپ تلگرام» شنیدید منظور همین پروژه می باشد.
  • هیچ محدودیتی برای میزان نات کوینی که می توان استخراج کرد وجود ندارد، اما سقف تعداد توکن های تپ سواپ که می توان استخراج کرد، ۱ میلیارد است.
  • نات کوین در حال حاضر فقط از طریق بات تلگرام قابل دسترسی است، در حالی که تپ سواپ علاوه بر بات تلگرام، دارای وب سایت و اپلیکیشن موبایل نیز هست.
  • نات کوین از جامعه بزرگ تر و فعال تری نسبت به تپ سواپ برخوردار است. هر چند هر دو در حال تلاش برای جذب کاربران جدید و سرمایه بیشتر هستند.

تفاوت نات کوین و تپ سواپ

وایت پیپر تپ سواپ (رودمپ TapSwap)

یکی از نقاط قوت تپ سواپ این است که موفق به ارائه یک نقشه راه نسبتا دقیق در وایت پیپر خود شده است. تیم توسعه دهنده این پروژه، تپ سواپ را یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاکچین معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد با انجام بازی های ساده و انجام برخی وظایف، توکن TAPS کسب کنند.

تپ سواپ در تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز و مشارکتی است که در آن کاربران می توانند مالکیت دارایی های دیجیتال خود را داشته باشند و در تصمیم گیری های مربوط به پلتفرم مشارکت کنند.

وایت پیپر تپ سواپ

طبق وایت پیپر تپ سواپ، نقشه راه این پروژه به سه مرحله ی اصلی تقسیم می شود:

مرحله ۱: ایجاد جامعه و افزایش مشارکت کاربران

  • راه اندازی ربات تلگرام تپ سواپ برای توزیع اولیه توکن TAPS
  • امکان تبادل امتیاز بازی با توکن TAPS در ربات (برداشت توکن ها در حال حاضر امکان پذیر نیست)
  • راه اندازی کانال های رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین برای ترویج تپ سواپ و ایجاد تعامل با جامعه

مرحله ۲: راه اندازی خدمات کلیدی پلتفرم

  • راه اندازی صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای تبادل توکن های TAPS و سایر ارزهای دیجیتال
  • ایجاد بخش استخراج نقدینگی (LP) برای تشویق کاربران به تامین نقدینگی
  • فعال کردن امکان برداشت توکن TAPS برای کاربران
  • ارائه برنامه های تشویقی و پاداش برای جذب کاربران بیشتر

مرحله ۳: گسترش اختیارات کاربران و فعال سازی حاکمیت جامعه

  • راه اندازی سیستم حاکمیت مبتنی بر توکن TAPS برای واگذاری قدرت تصمیم گیری به کاربران در مورد آینده پلتفرم
  • ارائه فرصت های جدید برای کسب درآمد و مشارکت کاربران
  • توسعه و ادغام ویژگی های جدید برای افزایش ارزش و کاربرد توکن TAPS
  • ایجاد مشارکت ها و همکاری های استراتژیک با سایر پروژه های بلاکچینی

نحوه توزیع توکن تپ سواپ (توکونومیک TAPS)

طبق وایت پیپر تپ سواپ، سقف عرضه توکن های تپس یک میلیارد اعلام شده است که نحوه توزیع توکن ها به شرح زیر است:

  • ۵۰٪ (۵۰۰ میلیون توکن) به اعضای فعال جامعه اختصاص پیدا می کند. این توکن ها در طول زمان و از طریق روش های مختلف مانند استخراج، ایردراپ و مشارکت در حاکمیت پروژه توزیع خواهند شد.
  • ۳۰٪ (۳۰۰ میلیون توکن) برای توسعه پلتفرم، تأمین مالی پروژه های نوآورانه و فعالیت های بازاریابی در نظر گرفته شده است. این سرمایه گذاری ها در راستای کمک به رشد و ارتقای اکوسیستم تپ سواپ است.
  • ۱۰٪ (۱۰۰ میلیون توکن) به تیم توسعه دهندگان و بنیان گذاران تعلق می گیرد. این توکن ها به مدت ۴ سال قفل خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که منافع تیم با منافع بلندمدت جامعه در یک راستا است. پس از این دوره، توکن ها به تدریج آزاد خواهند شد.
  • 10٪ (100 میلیون توکن) برای پشتیبانی از نقش های مشاوره، فعالیت های بازاریابی و افزایش نقدشوندگی توکن TAPS استفاده خواهد شد. این امر به اطمینان از عملکرد صحیح پلتفرم و دسترسی آسان کاربران به توکن ها کمک می کند.

استخراح تپ سواپ سولانا

اهداف راه اندازی تپ سواپ

تپ سواپ یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به دنبال ایجاد انقلاب در دنیای استخراج ارز دیجیتال است. این پلتفرم، بستری قابل اطمینان برای معامله گران و سرمایه گذاران مبتدی و حرفه ای فراهم کرده است که به دنبال تجربه ای سریع، کارآمد و امن در تبادل ارزهای دیجیتال هستند. تپ سواپ با بهره گیری از قدرت بلاکچین سولانا، ویژگی های زیر را به معامله گران و سرمایه گذاران ارائه می دهد:

  • تراکنش های سریع و آنی، بدون اتلاف وقت و معطلی
  • کارمزدهای معاملاتی پایین و به صرفه
  • محیطی امن و مطمئن برای تبادل ارزهای دیجیتال

تیم توسعه دهنده تپ سواپ

هر چند تا به امروز در مورد تیم توسعه دهنده تپ سواپ اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما دو نهاد زیر در راه اندازی و توسعه سولانا نقش اساسی داشته اند:

آزمایشگاه های سولانا (Solana Labs)

سولانا لبز یک شرکت تحقیقاتی که در سال 2017 توسط آناتولی یتف (Anatoly Yevgenevich Yakovenko) تاسیس شد. یتف، پیش از این به عنوان مدیر ارشد مهندسی در موزیلا و بیت تورنت مشغول به کار بود. تمرکز اصلی آزمایشگاه های سولانا بر توسعه زیرساخت های بلاکچین سولانا و ارتقای مقیاس پذیری، امنیت و کارایی آن است.

بنیاد سولانا (Solana Foundation)

این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد. هدف این بنیاد، ترویج و پشتیبانی از اکوسیستم سولانا از طریق اعطای کمک های مالی، سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های جدید است. بنیاد سولانا توسط تیمی از کارآفرینان و متخصصان باتجربه در حوزه بلاک چین اداره می شود.

ویژگی های تپ سواپ

تپ سواپ به دلیل برخی از ویژگی های مهم، توجه کاربران ارز دیجیتال را به خود جلب کرده است، در ادامه به برخی از ویژگی های کلیدی آن اشاره می کنیم:

حکومت غیرمتمرکز: مبنای حاکمیت در تپ سواپ، دارندگان توکن TAPS هستند. هر دارنده توکن TAPS حق رای در مورد مسائل کلیدی توسعه پلتفرم را خواهد داشت. این امر تضمین می کند که تصمیمات با در نظر گرفتن منافع کل جامعه اتخاذ خواهد شد.

مکانیزم رأی گیری: اعضای جامعه می توانند پیشنهاداتی برای توسعه پلتفرم ارائه دهند که به رأی گذاشته می شوند. برای اینکه پیشنهادی قابل بررسی باشد، باید تعداد مشخصی از آرای دارندگان توکن را کسب کند.

شفافیت: تمام پیشنهادات، آرا و نتایج برای بررسی کلیه کاربران به صورت عمومی در دسترس قرار می گیرد. این امر به جامعه امکان می دهد تا در جریان روند توسعه قرار گرفته و اطمینان حاصل کند که فرآیند حاکمیت به صورت عادلانه و شفاف انجام می شود.

انعطاف پذیری الگوی حکمرانی: برای توسعه موفقیت آمیز پروژه، لازم است قابلیت وفق پذیری با تغییرات محیط بازار و نیازهای جامعه وجود داشته باشد. بنابراین، الگوی حکمرانی می تواند بر اساس درخواست ها و بازخوردهای جامعه، تکامل یابد.

بازی تپ سواپ

ارتباط با پشتیبانی تپ سواپ

یکی از سوالات رایج کاربران تپ سواپ این است که در صورت بروز هرگونه مشکل چطور می توان با پشتیبانی تپ سواپ تماس گرفت؟ برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تپ سواپ، می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

از طریق اپلیکیشن موبایل

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. روی دکمه منو ضربه بزنید.
  3. سپس روی گزینه ی تماس با ما (Contact Us) کلیک کنید.
  4. مشکل یا سوال خود را شرح دهید و ارسال نمایید.

از طریق نسخه وب

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. روی دکمه منو کلیک کنید.
  3. سپس بر روی گزینه ی «تماس با ما» (Contact Us) کلیک کنید.
  4. مشکل یا سوال خود را شرح دهید و ارسال نمایید.

 توجه داشته باشید که در هر دو روش تیم پشتیبانی تپ سواپ طی ۴۸ ساعت کاری با شما تماس خواهد گرفت.

زمان لیست شدن تپ سواپ در صرافی ها

تا زمان نگارش این مطلب، هیچ تاریخ رسمی برای لیست شدن توکن TAPS در هیچ صرافی بزرگی اعلام نشده است. با این حال، شایعاتی مبنی بر احتمال لیست شدن تپ سواپ در آینده وجود دارد. برخی منابع حدس می زنند که صرافی بای بیت (Bybit) اولین صرافی باشد که این توکن را لیست می کند.

پیش از این به طور غیر رسمی اعلام شده بود که تپ سواپ در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ لیست خواهد شد اما بنابر توضیح تیم توسعه این بازی، زمان لیست شدن تپ سواپ به تعویض افتاد. دلیل آن هم رسیدگی به اکانت هایی که با کلیکر یا دیگر روش های غیر معمول، تپ سواپ استخراج کرده اند عنوان شده است.

سوالات متداول

آیا تپ سواپ معتبر است؟

نمی توان گفت که تپ سواپ صد در صد معتبر است یا خیر! این پروژه مشابه نات کوین است که در زمان شروع پروژه، بسیاری آن را کلاهبرداری قلمداد می کردند اما بعد از چندین ماه در صرافی های معتبر لیست شد. تپ سواپ نیز هم ممکن است در صرافی ها لیست شود و هم ممکن است اصلا لیست نشود!

تاپ سواپ (top swap) یا تپ سواپ (tap swap) | کدام تلفظ درست است؟

بسیاری از کاربران به اشتباه از عبارت تاپ سواپ top swap استفاده می کنند در حالی که تلفظ صحیح این بازی، تپ سواپ tap swap می باشد.

چگونه تسک های تپ سواپ را فعال کنیم؟

با کلیک روی گزینه Task و انجام وظایفی مثل دعوت از دوستان، عضویت در شبکه های اجتماعی تپ سواپ و … می توانید پاداش دریافت کنید.

جمع بندی

تپ سواپ پروژه ای نوظهور در دنیای ارزهای دیجیتال است که با ارائه یک بازی ساده و وعده توزیع توکن، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بررسی ها نشان می دهد تپ سواپ احتمالا یک پروژه معتبر باشد. تیم توسعه دهنده با شفافیت در مورد چشم انداز خود صحبت کرده و اعلام کرده است که این پروژه فراتر از یک بازی ساده است و برنامه های بلندمدتی برای توزیع توکن (ایردراپ) واقعی، عمدتاً برای اعضای فعال تلگرام در نظر گرفته شده است.

با این حال، لازم به ذکر است که تپ سواپ هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و با ابهاماتی همراه است. بنابراین اگر مایلید زمان خود را برای سرمایه گذاری روی یک پروژه جدید و جذاب صرف کنید و با ابهامات آن مشکلی ندارید، شرکت در تپ سواپ برای جمع آوری توکن در صورت موفقیت آمیز بودن ایردراپ، می تواند در آینده برای شما سودآوری قابل توجهی داشته باشد و ممکن است در صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر لیست شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا