رپورتاژ

تفاوت ادکلن های شرکتی و اورجینال

ادکلن اصلی و تقلبی

تفاوت ادکلن های شرکتی و اورجینال

ممکن است برای شما نیز سئوال پیش آمده باشد که یک ادکلن شرکتی و اورجینال، چه تفاوت هایی میتوانند داشته باشند، اصلا شاید قصد خرید یک ادکلن را داشته باشید ولی نمیدانید که آیا ادکلن شرکتی میتواند نیاز شما را بر اساس بودجه‌ی مورد نظر برطرف کند، یا که ادکلن اورجینال. در این مقاله سعی داریم تا با تفکیک کردن این نوع ادکلن از یکدیگر، آگاهی و اطلاعات لازم را برای خرید محصول فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

ماندگاری و پخش بوی ادکلن های شرکتی و اورجینال

همیشه اولین چیزی که در بین دو ادکلن مقایسه میشود، ماندگاری آن دو ادکلن است؛ راستش چون ادکلن های شرکتی همیشه کیفیت پایین تری نسبت به ادکلن های اورجینال دارند، میتوان تفاوت های بیشتری در ماندگاری این دو ادکلن احساس کرد.

کیفیت و تمرکز در تولید

 از آنجایی که ادکلن های اورجینال همیشه توسط کمپانی هایی تولید میشوند که تخصص اصلی آنها تولید عطر است، باید توجه داشت که به همین دلیل در ادکلن های خود از ترکیبات و عناصر کاملا طبیعی و با کیفیت استفاده میکنند تا بتوانند هنر خود را در تولید یک اثر به یاد ماندنی، به نمایش بگذارند. در واقع تنها شغل این کمپانی ها تولید عطر است، پس چه بهتر که تمرکز خود را فقط بر روی تولید عطر بگذارند و با بیشتر کردن ارزش، افزایش فروش و رشد بیشتری داشته باشند.

ولیکن ادکلن های شرکتی همیشه توسط شرکت ها یا کمپانی هایی تولید میشوند که تخصص اصلی آنها تولید عطر نیست، به همین دلیل تمرکز و ارزش کمتری را روی این ادکلن ها به جای میگذارند و فقط به دلیل رشد بیزنس و افزایش فروش خود، تصمیم به تولید عطر میکنند. مثلا کمپانی Gucci که در حوضه تولید مد و لباس های فشن است، نمیتواند فقط بر روی تولید عطر تمرکز کند و محصولات دیگری مانند کفش، کتونی، پیراهن، شلوار، کیف و ….. نیز دارد. ولی این شرکت ادکلن نیز تولید میکند و ادکلن های این شرکت جز دسته ادکلن های شرکتی به شمار میایند.

ماندگاری و پخش بو – اورجینال

ماندگاری و پخش بو در ادکلن های اورجینال یک فاکتور اصلی به شمار میاید، یعنی اینکه وقتی تصمیم به خرید یک ادکلن اورجینال میکنید، اهمیت زیادی نسبت به ماندگاری و پخش بوی آن نمیدهید و نیاز اصلی شما رایحه و ویژگی های ظاهری آن عطر است. بنابراین ماندگاری و پخش بو در ادکلن های اورجینال همیشه به مقدار زیادی وجود داشته‌اند و به دلیل استفاده از مواد مرغوب، پالایش های حرفه‌ای و با دستگاه های پیشرفته، ترکیبات شیمیایی با فرمول های استاندارد و پیچیده، ماندگاری و پخش بو در ادکلن های اورجینال به شدت زیاد است. اما ممکن است بعضی از ادکلن های اورجینال از پخش بو و ماندگاری کمتری برخوردار باشند که آن هم وابسته به شرایط و دمای محیط، نوع فرمولات و روایح آن باشد که بسته به سرد بودن یا گرم بودن ادکلن است.

ماندگاری و پخش بو – شرکتی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ادکلن های شرکتی همیشه توسط کمپانی های طراحی میشوند که فقط در یک حوضه متمرکز نیستند، پس این وسعت محدوده در تولید محصولات وابسته به بودجه و سرمایه میباشد، پس به صورت منطقی این شرکت ها سرمایه و بودجه زیادی روی حوضه عطرسازی نمیگذارند، و به همین دلیل است که ادکلن های شرکتی همیشه از کیفیت کمتری برخوردار هستند؛ اما بازهم سعی و تلاش خود را انجام میدهند تا با استفاده از تکنیک ها و ترفند هایی، بتوانند رایحه، پخش بو و ماندگاری یک ادکلن را تا یک حدی بالا ببرند تا حداقل در فروش آن سودی برای خود داشته باشند؛ زیرا که افرادی هستند که با بودجه‌ی کم تصمیم به خرید ادکلن شرکتی میکنند و در مواردی از خرید خود و استفاده از ادکلن راضی هستند.

https://atremarkazi.ir/

مواد اولیه و فرمولاسیون در ادکلن های شرکتی و اورجینال

غلظت عطر

در ادکلن ها، میزان غلظت یک عطر در 4 فاکتور قابل تعیین است؛ پرفیوم، ادوپرفیوم، تولیت، ادوتولیت. و بر این اساس همیشه ادکلن های اورجینال از غلظت عطر بیشتری استفاده میکنند که باعث میشود پخش بو و ماندگاری محصولات نیز بیشتر شود. ولی در ادکلن های شرکتی، به صورت طبیعی همیشه از فاکتور هایی مانند تولیت یا ادو تولیت، و یا حتی غلظت کمتری استفاده میشود و بر همین اساس ماندگاری و پخش بو در ادکلن های شرکتی کمتر میشود و کیفیت پایه در این عطرها کاهش میابد.

فرایند تولید

فرایند تولید نیز میتواند علت اصلی کیفیت و ارزش یک ادکلن به حساب آید. زیرا ارزش و کیفیت مواد نهفته در عناصر، باید با استفاده از یک فرآیند مفید و با کیفیت به دست آید و درنهایت وارد شیشه ادکلن شود. از آنجایی که همیشه ادکلن های اورجینال طی یک فرآیند کنترل شده و دقیق به دست میآیند، میتوانند کیفیت بیشتری نسبت به ادکلن های شرکتی که در بی دقتی و کمبود کیفیت تولید میشوند، داشته باشند.

میزان الکل

ادکلن های اورجینال همیشه سعی میکنند تا جای ممکن از استفاده از الکل در محصولات، بکاهند ولی در ادکلن های شرکتی میزان استفاده از الکل بسیار بالا است که باعث میشود در رایحه، تندی و غلظت بی رویه به وجود آید، و همینطور ماندگاری و پخش بوی آن نیز کاهش یابد.

شیشه و بسته بندی یک ادکلن اورجینال و شرکتی

ادکلن های اورجینال در تولید شیشه و جعبه آن، خلاقیت و دقت بسیار زیادی دارند که باعث میشود هیچ نقص یا خطای فنی در تولید هیچ یک از این موارد احساس نشود. ولی مثلا در شیشه ادکلن های شرکتی، میتوان باگ ها و نقص های بسیار زیادی دید که درنهایت میتوان فهمید دقت بسیار زیادی یه جزئیات شیشه نشده و همه چی بی رویه و بدون دقت انجام شده. هرچقدر شیشه و جعبه آن بدون نقص و اختلال باشد، میتوان ارزش و کیفیت بیشتری هنگام استفاده از ادکلن احساس کرد، ولی خیلی ها این مورد را درک نمیکنند و بدون توجه از میان آن میگذرند. در ادکلن های شرکتی میتوان آسیب پذیری و اختلال بیشتری در اسپری و والف ادکلن احساس کرد که آن هم مربوط به بی توجه به قضیه است.

به صورت کلی امیدواریم اطلاعات و جزئیات بیشتری در تفاوت های ادکلن شرکتی و اورجینال به دست آورده باشید، و هنگام خرید از رضایت بیشتری برخوردار شوید، زیرا که آگاهیت نسبت به خرید محصول مورد نظر، میتواند از نارضایتی در هنگام استفاده از همان محصول، بکاهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا