رپورتاژ

چگونه سایت مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

چگونه سایت مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟
چگونه سایت مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

امروزه دنیای دیجیتال گسترش زیادی پیدا کرده‌است و دیگر بازار سنتی به‌تنهایی جوابگوی نیازهای مردم نیست، بنابراین بازار دیجیتال روی بورس است. روش‌های سنتی بازاریابی نیز دیگر روی مردم اثر ندارد و به چشم نمی‌آیند، بلکه روش‌های نوینی جایگزین آن‌ها شده‌اند. باید بدانید که برای فروش موفق در هر کسب‌وکاری، بازاریابی حرف اول را می‌زند. صاحبان مشاغل دیگر روش‌های سنتی را به‌طور عمده به‌کار نمی‌برند و کم پیش می‌آید که به دنبال چاپ آگهی در روزنامه‌های فیزیکی باشند. کسب‌وکارها سعی می‌کنند از پلتفرم‌هایی استفاده کنند که سرعت پخش و انتقال در آن‌ها بیشتر باشد. همان‌طور که این پلتفرم‌ها امروزه بسیار مورداستفاده هستند، تولید محتوا برای آن‌ها نیز کار سختی شده‌است. تولید محتوا تبدیل به یک بازار رقابتی شده‌است که تخصص‌های خاص خود را می‌خواهد. در این بین شرکت‌هایی نیز به‌طور تخصصی روی رپورتاژ آگهی‌ها کار می‌کنند و کسب‌وکارها می‌توانند خرید رپورتاژ را از طریق آن‌ها انجام دهند.

خرید رپورتاژ
خرید رپورتاژ

رپورتاژهای آگهی برای کسب‌وکارها چه کاربردی دارند؟

مهم‌ترین کاربرد استفاده از رپورتاژها، دیده‌شدن بیشتر کسب‌وکار است که جزو اهداف برندینگ هر بیزینسی است. با استفاده از رپورتاژ، رتبهٔ سایت در گوگل افزایش می‌یابد که یکی از تکنیک‌های تخصصی سئو به‌شمار می‌رود. اگر از رسانه‌ای درست برای انتشار محتوای خود استفاده کنید، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده و ترافیک بیشتری می‌گیرید. این یعنی برند شما به افراد بیشتری معرفی می‌شود و روی شناخت بیشتر شما اثرگذار است.

اهمیت رپورتاژهای آگهی

انتخاب سایتی که انتشار رپورتاژ شما را به‌طور حرفه‌ای انجام دهد، اهمیت زیادی دارد، زیرا اثر مستقیم آن روی بازاریابی کسب‌وکار شماست. سایتی که انتخاب می‌کنید، باید استانداردهای خاصی را داشته باشد تا ترافیک را افزایش داده و فروش سایت شما را بالاتر ببرد. باوجوداین خیلی از کسب‌وکارها از اهمیت خرید رپورتاژ و خرید بک لینک آگاه نیستند و نمی‌دانند انتخاب اشتباه یک سایت برای این کارها، چقدر ممکن است خطرناک باشد.

هنگامی‌که محتوای خود را روی وب‌سایت‌هایی با ترافیک پایین ثبت می‌کنید، نمی‌توانید بازدید زیادی دریافت کنید و ممکن است پروژهٔ شما را به شکست برساند. همچنین اگر رپورتاژ شما درج شود و از سایت‌های اسپم بک لینک بگیرد، روی سئو سایت شما اثرات منفی خواهد گذاشت. درنتیجه اگر قصد انتخاب دارید، حتماً جوانب احتیاط را رعایت کنید تا به مشکلات اساسی برنخورید.

هدف اصلی از رپورتاژ آگهی، افزایش ترافیک وب‌سایت است که موجب افزایش فروش می‌شود و بهبود سئو را نیز به‌همراه دارد. زمان دقیق انتشار محتوا، سایتی که ریپورتاژ شما را منتشر می‌کند، تخصص نویسنده در نگارش محتوا، جزو مواردی هستند که در حیطهٔ انتخاب شما قرار دارند، بنابراین با انتخاب درست می‌توانید پیشرفت چشمگیری را در کسب‌وکار خود مشاهده کنید.

از چه طریقی رپورتاژ آگهی بخریم؟

سایت‌های زیادی وجود دارند که اقدام به فروش رپورتاژ های آگهی می‌کنند و افراد هنگام خرید رپورتاژ، حسابی سردرگم می‌شوند. سایت‌هایی که این رپورتاژها را به فروش می‌رسانند، باید به‌طورکلی ویژگی‌هایی خاص داشته باشند. هر کسب‌وکاری باید اطلاعات لازم و کافی از این ویژگی‌ها را داشته باشد تا بتواند انتخابی مناسب داشته باشد. سعی کنید نکاتی که برای انتخاب سایت مناسب رپورتاژ آگهی بیان می‌شود را به خاطر بسپارید. ویژگی‌هایی که برای انتخاب سایت رپورتاژهای آگهی وجود دارد به‌طورکلی در 4 دسته قرار می‌گیرد.

این چهار دسته شامل رتبهٔ سیمیلاروب، اتوریتی، سن دامنه و موضوع سایت است که هرکدام یک ویژگی بسیار مهم به‌حساب می‌آید:

۱. رتبهٔ سیمیلار وب چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید رپورتاژ از یک سایت در نظر بگیرید، سیمیلاروب است و نام یک وب‌سایت معتبر است. این وب‌سایت سایت‌هایی را که در کل دنیا فعالیت دارند را براساس معیارهایی خاص طبقه‌بندی می‌کند. طبقه‌بندی‌ای که صورت می‌گیرد، براساس معیارهایی است که نسبت‌به کشور مبدأ و کل جهان تایید می‌شود. این وب‌سایت قابلیت نمایش رتبهٔ سایت‌های ایرانی را در بین همه سایت‌های موجود در دنیا و ایران را دارد.

باید بدانید که اهمیت رتبهٔ سیمیلار وب در این است که هرچه این رتبه کمتر و نزدیک به عدد یک باشد، شرایط مناسب‌تری دارد، یعنی می‌توان نتیجه گرفت که این سایت ترافیک و بازدید خوبی دارد. هنگامی‌که رتبهٔ سیمیلاروب بهتر باشد، این نتیجه را می‌دهد که بازدیدهای سایت نیز بیشتر است و بر همین اساس تعداد جذب بیشتری نسبت‌به رپورتاژ آگهی شما دارد.

۲. سن دامنهٔ سایت انتخابی

هنگام انتخاب سایت مناسب نکتهٔ دیگری وجود دارد و آن‌ها سن وب‌سایت است که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. این یعنی هرچه سن وب‌سایت بیشتر باشد، مدت‌زمان بیشتری را مشغول به فعالیت بوده است و سابقهٔ بیشتری در این حوزه دارد.

هنگامی‌که سن دامنه زیاد است، قطعاً مخاطبان بیشتری نیز دارد و در طولانی‌مدت تبدیل به یک برند در ذهن مخاطبان خود شده‌است. همین بالا بودن سن و داشتن سابقهٔ کاری سبب می‌شود خرید رپورتاژ شما موفق‌تر بوده و فیدبک بیشتری به خود جذب کند. برای خرید بک لینک نیز سن دامنه بسیار مهم است، بنابراین به این نکته دقت بسیاری داشته باشید.

۳. دامین اتوریتی سایت انتخابی

برای این‌که اعتبار و شهرت یک سایت را دریابید، باید به آتوریتی آن توجه کنید. این آتوریتی دو نوع دارد که اولی دامین اتوریتی و دومی پیج آتوریتی نامیده می‌شود. در این بین دامین توریتی اهمیت بیشتری دارد و برای این‌که آن را مشاهده کنید، باید به سایت MOZ مراجعه کنید. همچنین سایت‌هایی که اطلاعات این‌چنینی را به شما ارائه می‌دهند را نیز می‌توانید شناسایی کنید و برای بررسی دامین آتوریتی از آن استفاده نمایید. شاخصی که برای رتبه‌بندی سایت‌ها در سایت MOZ بررسی می‌شود، بین 0 تا 100 است. هرچه فاکتور دامین اتوریتی یک سایت بیشتر باشد، مشخص می‌شود که آن سایت دارای قدرت و اعتبار بیشتری است.

دامین اتوریتی به‌نوعی اعتبار سایت و دامنه را نشان می‌دهد، اما پیج اتوریتی تنها می‌تواند اعتبار یک صفحه درون سایت را به شما نشان دهد. تفاوت این دو فاکتور این‌گونه است که دامین آتوریتی می‌تواند اطلاعات کامل‌تری را ارائه دهد. همچنین توصیهٔ اکید می‌شود که هنگام خرید رپورتاژ و خرید بک لینک، حتماً باید به دامین اتوریتی توجهٔ ویژه‌ای کنید.

۴. موضوع سایت انتخابی

مورد بعدی و مورد آخر این است که موضوع سایتی که برنامهٔ خرید رپورتاژ از آن را دارید چه چیزی باشد؟ البته این موضوع نسبت‌به دیگر فاکتورها اهمیت کمتری دارد، اما باید به آن توجه شود. ممکن است که رپورتاژ آگهی مدنظر شما در خصوص یک کسب‌وکار خاص باشد و موضوع متفاوتی را ارائه دهد. در این حالت پیدا کردن سایتی با همهٔ فاکتورهای بیان‌شده و هم موضوع با ریپورتاژ موردنظر کمی دشوار است.

سایت‌هایی که قوی و دارای اعتبار بالایی هستند، معمولاً در حوزه‌های متفاوتی کار می‌کنند که امکان انتخاب را به شما می‌دهند. کسب‌وکارها می‌توانند براساس موضوع موردنظر از بین دسته‌بندی‌های وب‌سایت، نزدیک‌ترین را به موضوع خود انتخاب کنند. البته اگر سایت‌هایی را پیدا کردید که نزدیک به موضوع شما فعالیت ریپورتاژهای آگهی را انجام می‌دهند، خرید رپورتاژ را از آن‌ها انجام دهید.

در حالت کلی، خرید از سایت‌های مناسب و دارای اعتبار سبب می‌شود سرعت شما در رسیدن به اهداف اصلیتان بیشتر شود.

رپورتاژ آگهی همیشه در سایت باقی می‌ماند و مانند تبلیغات پس از مدتی تعویض نمی‌شود، این یعنی اهمیت آن بسیار بالاست. همچنین خرید بک لینک و گرفتن آن نیز اعتبار خوبی را به سایت شما می‌دهد و فرصتی ایجاد می‌کند تا کسب‌وکار شما در رسانه‌ای دیگر معرفی شود. می‌توان با قاطعیت گفت که رپورتاژ تأثیر بلندمدت‌تر و بهتری نسبت‌به تبلیغات دارد.

به دنبال وب‌سایت‌های ارزان و بی‌کیفیت نگردید

معمولاً صاحبان کسب‌وکار به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند و سعی می‌کنند با حفظ کیفیت از منابع ارزان‌تر استفاده کنند. موضوع ریپورتاژ اصلاً بحثی نیست که بتوان چشم را روی کیفیت آن بست و هزینهٔ کمی کرد. وب‌سایت‌های ارزان معمولاً باکیفیت بسیار کمتری برای شما کار انجام می‌دهند. این در صورتی است که ریپورتاژ شما آینهٔ کسب‌وکارتان است و درون‌مایهٔ زحمات شما را به افراد انتقال می‌دهد، بنابراین باید با وسواس بیشتری انتخاب کرده و به میزان درستی برای آن هزینه کنید. استفاده از وب‌سایت‌های ارزان یک اشتباه محاسباتی تلقی می‌شود که به کار شما گره می‌اندازد.

اگر قصد دارید رتبهٔ وب‌سایت خود را افزایش دهید، سعی کنید از سایت‌های قوی برای این کار استفاده کنید، زیرا سایت‌های قوی دارای دقت و نظم مناسبی هستند و گوگل نیز اهمیت بیشتری به این وب‌سایت‌ها می‌دهد.

چقدر هزینه برای رپورتاژ لازم است؟

برخی سایت‌ها و کمپین‌ها وجود دارند که این کار را به‌صورت رایگان برای کسب‌وکارها انجام می‌دهند و امکان استفاده از خدمات آن‌ها وجود دارد، اما هزینه کردن برای این کار می‌تواند رشد کسب‌وکار شما را به همراه داشته باشد. سعی کنید بیشترین هزینه ممکن را برای این کار اختصاص دهید، زیرا هرچه کیفیت بالاتر باشد، نتیجهٔ بهتری گرفته می‌شود.

هزینه‌ای که صرف می‌شود نسبت‌به سختی و رقابتی بودن حوزهٔ کاری شما محاسبه می‌شود و می‌توان با داشتن استراتژی درست و مناسب، به بهترین نتیجه رسید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اهمیت رپورتاژ و خرید آن را بررسی کنیم و فاکتورهایی را نیز برای انتخاب وب‌سایت مناسب بررسی کردیم. رپورتاژ می‌تواند اثر مستقیم و بالایی روی ارائه کسب‌وکار شما به مخاطبان بگذارد و شما را به سوی رشد ببرد. انتخاب درست رپورتاژ یکی از راه‌کارهای سئو است که سبب افزایش رتبهٔ وب‌سایت شما خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، دیگر روش‌های سنتی برای تبلیغات قابل‌استفاده نیست و رپورتاژ می‌تواند یک راهی برای شناساندن برند شما به مخاطبان اصلی باشد. برای انتخاب سایت رپورتاژ آگهی، وسواس به خرج دهید و الکی خرید رپورتاژ و خرید بک لینک را بدون آگاهی انجام ندهید.

منبع : صمت نیوز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا