فرهنگی و هنری

ازعکاسی لوازم خانگی چه میدانید

عکاسی از لوازم خانگی نیازمند توجه به جزئیات و استفاده از تجهیزات مناسب است. نکات مهمی که با رعایت کردن آنها میتوانید عکسهای حرفه ای به ثبت برسانید. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات  مورد توجه از عکاسی لوازم خانگی ؟

مزیت محصول نسبت به محصولات مشابه:
با استفاده از این نوع عکاسی، شما می توانید به راحتی از زیبایی و جزئیات لوازم خانگی خود عکس بگیرید و آنها را به صورت حرفه ای و زیبا به نمایش بگذارید. این نوع عکاسی به شما امکان می دهد تا با استفاده از نوردهی مناسب و زوایای مختلف، عکس هایی با کیفیت بالا از لوازم خانگی خود بگیرید.

ذکر فواید و کاربرد های اصلی و فرعی محصول:
عکاسی از لوازم خانگی، به شما امکان می دهد تا لحظات زندگی روزمره خود را به تصویر بکشید و آنها را برای همیشه ثبت کنید. همچنین می توانید از عکس های خود برای مقاصد تبلیغاتی، فروش محصولات یا حتی به عنوان هدیه استفاده کنید.

نحوه استفاده و زمان استفاده از محصول:
برای عکاسی از لوازم خانگی، شما نیاز به یک دوربین حرفه ای یا حتی یک گوشی هوشمند با دوربین با کیفیت بالا دارید. همچنین نوردهی مناسب و استفاده از تکنیک های عکاسی مختلف مانند عمق میدان، نورپردازی و زوایای مختلف، می تواند به شما کمک کند تا عکس های زیبا و جذابی از لوازم خانگی خود بگیرید. زمان استفاده از این محصول نسبت به نوردهی و شرایط نورپردازی مختلف متغیر است.

در نظر گرفتن جنس و سن مصرف کننده محصول:
عکاسان حرفه ای یا حتی علاقمندان به عکاسی، مخاطب اصلی این نوع محصول هستند. همچنین افراد و شرکت های فروشنده لوازم خانگی نیز ممکن است به دنبال عکس های حرفه ای و جذاب از محصولات خود باشند.

عکاسی لوازم خانگی با چه نکات و روشهایی؟

تجهیزات مورد نیاز 

اگر در کلاس آموزش آنلاین عکاسی جامع و حرفه ای شرکت کنید در مورد تجهیزات و وسایل مهم بیشتر خواهید آموخت

1. دوربین با کیفیت: برای عکاسی از لوازم خانگی به یک دوربین با کیفیت حرفه ای نیاز دارید. دوربین های با کیفیت حداقل در رنج های Canon 5D Mark IV و یا ۸۱۰ Nikon D و یا Sony alpha a7 iii مناسب برای این منظور هستند.

2. لنز با کیفیت: استفاده از یک لنز با فاصله کانونی ۷۰ – ۲۴ میلیمتر می تواند به شما کمک کند تا جزئیات دقیق و واضح را در عکس های خود ثبت کنید.

3. تجهیزات نورپردازی: برای ایجاد نور مناسب برای عکس های لوازم خانگی، نیاز به سه پایه عکاسی، تجهیزات نورپردازی با حداقل ۳ شاخه هدفلاش با قدرت ۴۰۰ ژول، سافت باکس یا اکتاباکس برای ایجاد نور نرم و میز نور عکاسی با استحکام و فضای کافی دارید.

4. تجهیزات اضافی: برای بهبود نوردهی و جلوگیری از بازتاب ها، استفاده از خیمه یا چادر عکاسی برای عکاسی از محصولات رفلکس پذیر، رفلکتور و هولدر رفلکتور، و دیوار های فومی سفید و مشکی توصیه می شود.

فضای مورد نیاز

برای عکاسی از لوازم خانگی، نیاز به فضای مناسب و تجهیزات حرفه‌ای است. برای اکثر محصولات لوازم خانگی، عکاسی در فضای استودیو مناسبتر است. لوازم خانگی سایزهای مختلفی دارند؛ بنابراین حداقل فضای مورد نیاز برای انجام این سفارشات ۲۵ تا ۳۰ متر است. البته برای اکثر این محصولات به فضای کمتر از ۱۵ متر نیاز است، اما باید در نظر داشت که بزرگترین محصول را نیز در فضای خود جای دهید.

بنابراین، در نهایت مهم‌ترین نکته برای عکاسی از لوازم خانگی، دسترسی به فضای مناسب و تجهیزات حرفه‌ای است. همچنین، نورپردازی مناسب و آشنایی با تکنیک‌های عکاسی محصولات، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

استفاده از صحنه پردازی در عکاسی

. زمان عکاسی از وسایل آشپزخانه، بهتر است لوازم درون آشپزخانه به صورت مرتب قرار گیرند یا به گونه‌ای چیدمان شوند که حس آشپزخانه را در حین مرتب بودن به مخاطب منتقل کنند.

برای عکاسی از وسایل خانگی مانند کاسه‌ها، می‌توانید آن‌ها را پر کرده و روی میز جزیره آشپزخانه قرار دهید. این کار باعث می‌شود که حس زنده بودن و فعالیت در آشپزخانه به تصویر برسد. همچنین برای عکاسی از تخته برش، می‌توانید آن را با نان برش داده شده روی کابینت قرار داده و از گل‌های تازه برای تلطیف کردن فضا و رنگ دادن به آشپزخانه استفاده نمایید.

با استفاده از صحنه پردازی در عکاسی، می‌توانید زیبایی‌های مختلف آشپزخانه را به تصویر بکشید و با استفاده از نور و رنگ، فضا را زنده و دل‌بسته نمایید. همچنین با تأکید بر جزئیات کوچک مانند دستگیره‌ها، الگوهای صفحات برش، و چیدمان لوازم، می‌توانید عکس‌های جذاب و زیبا بسازید.

دقت در نور پردازی

نورپردازی در عکاسی از لوازم خانگی اهمیت بسیاری دارد.  برای مثال، برخی از لوازم خانگی به دلیل براق بودن و جنس بدنه‌شان، در نورپردازی ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

برای عکاسی از لوازم خانگی با سطح براق، می‌توانید اطراف آن‌ها را با دیوار فومی یا پرده‌ای مات بپوشانید تا از بازتاب عنصرهای محیط جلوگیری کنید. این کار باعث می‌شود نور بهتری بر روی لوازم خانگی شما تابیده شود و جزئیات بهتری در عکس‌های شما ظاهر شود.

همچنین برای محصولات با ابعاد بزرگ، می‌توانید از سافت باکس و نور یکدست استفاده کنید. این کار باعث می‌شود نور به طور یکنواخت بر روی محصول شما تابیده شود و نقاط سایه و روشنایی کمتری داشته باشید.

در نهایت، استفاده از نور مناسب و منظم در عکاسی از لوازم خانگی می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر با کیفیت و جذاب‌تری بسازید. همچنین آزمایش و خطا و تجربه حین عکاسی از لوازم خانگی می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین روش نورپردازی برای هر محصول دست یابید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا