رپورتاژ

قبل از شروع هر کاری این قراردادها را امضا کنید!

نمونه قرارداد

در دنیای پر چالش و غیرقابل اعتماد امروزی امضای قراردادهای قانونی اقدامی بسیار مهم در هر تجارت و شراکتی محسوب می‌شود. طی این قراردادها شما چارچوبی برای کسب و کار خود فراهم و امکان محافظت از منافع و حقوق خود را ایجاد خواهید کرد. هر کدام از قراردادهای اعطای نمایندگی تا قرارداد پیمانکاری ساختمان  و قرارداد اجاره مغازه، هر یک نکات و الزامات قانونی خود را دارند که در تنظیم آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

مزایای امضای قرارداد اعطای نمایندگی قبل از هر اقدام تجاری

 تجربه نشان داده است که تنظیم دقیق قرارداد نمایندگی تا چه اندازه به حفظ اعتبار کسب و کار و جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی کمک می‌کند. پس اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود در مناطق تجاری جغرافیایی خاصی هستید، با تنظیم قرارداد مربوطه اقدام به اعطای نماینگی نمایید.

اگر تنظیم قرارداد اعطای نمایندگی با توجه به ضوابط صورت گیرد یا از نمونه‌های معتبر استفاده شود، بی‌شک شفافیت در مراحل همکاری بالا خواهد رفت، علاوه‌بر آن درصورت بروز هرگونه رفتار غیر حرفه‌ای امکان فسخ قرارداد نیز وجود خواهد داشت.

به طور کلی در نمونه قرارداد اعطای نمایندگی ذکر می‌شود که نماینده در چه حدودی می‌تواند با مشتریان معامله کند، در چه نقاطی امکان تبلیغ دارد و مواد اولیه را از کجا باید تهیه کند.

خطرات عدم امضای قرارداد پیمانکاری ساختمان در ساخت و ساز

قرارداد مشارکت در ساخت

همانطور که مطلع هستید بحث زمان و هزینه در پروژه‌های ساخت و ساز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ درنتیجه قرارداد پیمانکاری ساختمان بین کارفرما و پیمانکار بسته می‌شود تا طرفین به انجام مسئولیت‌های خود متعهد شوند و کار را مطابق با شرایط و تاریخ مشخص شده در قرارداد پیش ببرند.

در جایی که کارفرما مفاد قرارداد پیمانکاری را فقط به صورت شفاهی مطرح کند یا قرارداد دقیقی تنظیم نکند، انواع خطرات مالیاتی، هدررفت منافع مالی، نرسیدن به ددلاین‌های مدیریت پروژه و خطرات قانونی و حقوقی تمام ابعاد پروژه را تهدید خواهد کرد.

زمانی که قرارداد مشارکت در ساخت به صورت شفاف و با ذکر تمام جزئیات حقوقی بسته شود، از انواع ریسک‌ها و خطرات جلوگیری خواهد شد. معمولا در نمونه قراردادهای حرفه‌ای پیمانکاری، شرایط عمومی و خصوصی به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرند.

مواردی مانند مسئولیت‌ها، کیفیت کار، شرایط بیمه و حوادث کاری، زمان‌بندی پروژه، ما‌به‌التفاوت بهای مصالح ساختمانی، استخدام نیرو و بسیاری دیگر از فاکتورها در نمونه قرارداد پیمانکاری باید ذکر شوند.

نکات کلیدی در تنظیم قرارداد فروش کالا

برای معامله بسیاری از کالاها نوشتن قرارداد فروش الزامی است. در این قرارداد باید  شرایط عمومی فروش و شرایط خاص آن معامله نوشته شوند. مفادی که باید در قرارداد فروش کالا ذکر شوند، شامل موارد زیر هستند.

  • طرفین قرارداد: اگر اطلاعات اشخاص حقیقی یا حقوقی معامله به طور کامل نوشته نشده باشند، اختلافات قراردادی زیادی ممکن است رخ دهد.
  • موضوع قرارداد  (این بند شامل ذکر کالا یا خدماتی است که قصد دارید آن را به فروش برسانید، باید میزان، مقدار، تعداد، کیفیت و سایر مشخصات موضوع قرارداد را کامل ذکر کنید.)
  • محل اجرای معامله (در معاملات بزرگ و قیمتی این مسئله نمود بیشتری پیدا می‌کند و بسیار مهم است و معمولا باید مکان دوم و شخص ثالثی هم برای اجرای معامله در نظر گرفته شود.)
  • مسئولیت یا عدم مسئولیت متصدی تحویل کالا
  • شرایط تعویض یا استرداد کالا
  • فاکتور خرید و فروش
  • گارانتی (این بند موجب می‌شود ارائه دهنده کالا یا خدمات در صورت بروز هر گونه ایراد و نقص در کالا، بدون دریافت وجه یا خسارات آن را برای خریدار رفع یا تعویض کند.)
  • شرایط فسخ قرارداد
  • نحوه حل اختلافات و مشکل‌ها

در یک نمونه قرارداد فروش کالا word و سایر فرمت‌ها مثل pdf می‌توانید این موارد را تنظیم کنید و در معاملات خود به کار ببرید. البته اکثر نمونه قراردادهای آماده باتوجه به شرایط و موضوع قرارداد امکان تغییر و اعمال مفاد مختلف را دارند.

راهنمای استفاده از نمونه قرارداد صلح نامه ملک

در معاملات ملکی برخورداری از یک قرارداد صلح نامه معتبر ضروری است. این سند حقوقی که اعتبار قانونی نیز دارد، به شما کمک می‌کند تا مالکیت ملک را به طور قانونی منتقل کنید و از بروز اختلافات جلوگیری نمایید.

اگر یک  نمونه قرارداد صلح نامه ملک  که زیر نظر مشاور حقوقی تنظیم و نوشته شده است را مطالعه کنید، حتما متوجه خواهید شد که در این قرارداد باید برخی از بندها حتما به صورت کامل مطرح شوند تا هرگونه ریسک و خطر در معامله به کمترین میزان برسد.

برای استفاده از قرارداد صلح نامه ملک باید در ابتدا مشخصات طرفین کامل ذکر شود. در ادامه لازم است ملکی که مورد معامله قرار می‌گیرد با مشخصات کامل شرح داده شود. مساحت ملک، آدرس آن و متعلقات ملک بخشی از این مشخصات هستند.

اسناد و مدارک ضمیمه قرارداد یا اگر شرایط خاصی برای صلح نامه ملک بین دو طرف وجود دارد، در این بخش قرارداد باید حتما ذکر شود تا در آینده امکان پیگیری حقوقی در دادگاه امکان‌پذیر باشد.

در بسیاری از نمونه قراردادهای صلح نامه ملک دیده می‌شود که در ماده چهارم درباره مال الصلح صحبت می‌شود؛ منظور از مال الصلح مقدار پولی است که در قبال صلح باید پرداخت شود.

در نهایت امضای طرفین و تاریخ اعتبار آخرین بخشی است که در صلح نامه ملک حتما باید اجرا شود تا سند ارزش و اعتبار حقوقی پیدا کند.

از اعتبار نمونه قرارداد استفاده شده اطمینان حاصل کنید!

در نهایت برای اینکه بتوانید در دنیای تجاری امروز دوام بیاورید و کسب و کار خود را گسترش دهید، لازم است که بسترهای قانونی و مطمئن ایجاد کنید.

قراردادهای مالی، تجاری، پیمانکاری، قرارداد اجاره مغازه و بسیاری دیگر از انواع قراردادها نمونه‌هایی از این بسترهای قانونی هستند. البته فراموش نکنید که این موارد در شرایطی از اعتبار و حقوق شما محافظت می‌کنند که دقیق و کامل تنظیم شده باشند.

درنتیجه بهتر است برای تهیه نمونه قراردادهای صلح نامه، اجاره و خرید و فروش و… به سایت‌های معتبر که در این زمینه خوش سابقه هستند، مراجعه کنید. در همین راستا می‌توان به سایت معتبر تنظیم دات کام اشاره کرد که علاوه‌بر ارائه انواع نمونه قراردادهای آماده و بسیار دقیق، امکان ارتباط با مشاوران متخصص را فراهم آورده است تا برای رفع ابهامات احتمالی و رسیدن به پاسخ سوالات مختلف خود با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا