ببینید | جدال برق و بنزین؛ کونیگزگ رکورد ریماک را شکست

به انتشار از سایت خبری بصیرت :
امیرمسعود عابدین: کونیگزگ با اعمال چند تغییر نرمافزاری در مدل جسکو ابسولوت (Jesko Absolut)، یک رکورد جدید را به ثبت رساند. مهندسان نرمافزار این شرکت، سیستم انتقال قدرت Light Speed و سیستم مدیریت موتور را مجدداً کالیبره کرده و یک سیستم کنترل گشتاور جدید را معرفی کردهاند که اکنون به ابسولوت اجازه میدهد تا شتاب و چسبندگی بهتری روی جاده داشته باشد.
برتری نیم ثانیهای بر ریمک نِوِرا
این تغییرات که کونیگزگ آنها را Absolut Overdrive مینامد، برای مشتریان فعلی نیز اعمال خواهد شد. جسکو توانست صفر تا ۴۰۰ تا صفر کیلومتر بر ساعت را در ۲۵٫۲۱ ثانیه و چالش ۰-۲۵۰-۰ مایل بر ساعت را در ۲۵٫۶۷ ثانیه به پایان برساند و رکورد ریمک نِوِرا R را با اختلاف نیم ثانیه شکست دهد.
در جدول زیر مقایسه این دو خودرو را مشاهده میکنید:
رکورد | کونیگزگ جسکو ابسولوت | ریمک نِوِرا R | اختلاف |
صفر تا ۴۰۰ تا صفر کیلومتر بر ساعت | ۲۵٫۲۱ ثانیه | ۲۵٫۷۹ ثانیه | ۰٫۵۸ ثانیه |
از صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۶٫۷۷ ثانیه | ۱۷٫۳۵ ثانیه | ۰٫۵۸ ثانیه |
از ۴۰۰ تا صفر کیلومتر بر ساعت | ۸٫۴۴ ثانیه | نامشخص | نامشخص |
صفر تا ۲۵۰ تا صفر مایل بر ساعت | ۲۵٫۶۷ ثانیه | ۲۶٫۲۰ ثانیه | ۰٫۵۳ ثانیه |
صفر تا ۲۵۰ مایل بر ساعت | ۱۷٫۱۸ ثانیه | نامشخص | نامشخص |
از ۲۵۰ تا صفر مایل بر ساعت | ۸٫۴۹ ثانیه | نامشخص | نامشخص |
تضاد در تکنولوژی، رقابت تنگاتنگ در عملکرد
ریماک یک خودروی الکتریکی با قدرت ۲,۱۰۷ اسب بخار است، در حالی که کونیگزگ از یک موتور ۵٫۰ لیتری V۸ توربوشارژ دوگانه با ۱,۶۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این دو خودرو نمیتوانستند متفاوتتر از این باشند، با این حال تنها نیم ثانیه آنها را از هم جدا میکند.
کریستین ون کونیگزگ، بنیانگذار کونیگزگ گفت: "اینکه ما با یک خودروی تولیدی که از موتور احتراق داخلی با دیفرانسیل عقب استفاده میکند، به این سطح از عملکرد دست مییابیم و تمام خودروهای برقی چهار چرخ محرک را در یک خط مستقیم شکست میدهیم، تقریباً جادویی است و نشان میدهد که حقایق میتوانند دوباره نوشته شوند. "
کونیگزگ رکورد ریماک را در ۷ آگوست و در فرودگاه اوربرو(Örebro) همراه با راننده آزمایشی کارخانه، شکست. این همان جسکویی است که رکورد قبلی کونیگزگ را در سال ۲۰۲۴ ثبت کرده بود.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲